Satellite
Show on map
  • Day 31

    11-8 Charlottenlund

    August 11, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 20 °C

    Om 8.10 uur fiets ik weg met een kletsnatte buitentent, van de dauw en nog een laatste regenbuitje vannacht. Na 1 km stap ik alweer af; vogelreservaat vlak langs de drukke weg. Nou moet ik zeggen dat ik tot nu toe op dit soort plekken alleen vogelaars zie. En dan met van die telescopen. Geen wonder dat ik niks zie.
    Er is een route parallel aan de 9. De 9 blijft nog een tijd langs de drukke weg. Hartstikke mooi fietspad langs een spoorlijn. Of misschien moet ik zeggen: parallel aan de spoorlijn. Als ik een kritiekpuntje zou hebben, dan is het het aantal 9-16 (!) procent hellinkjes. Maar ik ben blij. Besluit ook te stoppen met haasten, mijn hele ochtend gaat zo naar de maan. Goed besluit, want er staat zo maar een bezienswaardigheid aangegeven! De F VII grot! Uhhhh. Huh?
    Jammer wel dat je al 5 km langs het jachtgebied van Koning ? fietst, er na 2,5 km al in had gekund, maar dat dat pas na die 5 km blijkt. Het slot is 2,5 km terug. Ik doe het toch, neem nog een foto van de kaart voor de zekerheid. Maar ik kan het niet vinden. Wel grafheuvels, heel veel! Later blijkt dat ik vanaf daar nog 500 meter door had moeten rijden voor dat slot. In het park staat het ook niet aangegeven of zo.
    Om kwart voor 12 is Kopenhagen nog 12 km. Het is altijd íets verder dan je denkt....
    Ik kom langs de laatste camping en denk: doen. Mijn fietstrui stinkt inmiddels zo ontzettend dat ik deo heb gespoten. Ik heb geen zin om door Kopenhagen te moeten heuen met zorg voor onderdak.
    Weer zo'n mazzel moment. Ik heb de een na laatste plek! Er komen na mij nog 1+2 fietsers die er niet meer op komen. En de camping is op een fort. Ik weet dat ik zelf tegenover zo'n ding woon, maar deze is echt veel fortiger.
    Ik loop een rondje, maar eigenlijk ben ik overal te moe voor, om half 6 wil ik al naar bed! Goed besluit dus. Ik kan de kruiswoordpuzzels van mamma al veel beter! En hernieuwde ervaring: de was droogt!
    Read more