Weer thuis

April 2019 - May 2024
Na een jaar reizen weer thuis Read more
  • -days
  • -kilometers
  • 13-9-2022 Empe

September 13, 2022 in the Netherlands ⋅ ☁️ 17 °C

Vannacht een klein buitje. Zou dat die 2mm zijn?
    JA!
    Af en toe dreigende luchten,maar de hele dag maar 1 spatje (letterlijk!) gehad.
    Ik fiets relaxter. Ga na Lengel, wat gewoon noord 's Heerenberg is. Ik wil daar toch niet wonen. Alleen fietspaden langs drukke wegen. En dan heb je eindelijk fietspad langs de Oude IJssel, krijg je een "lus" (autoweg natuurlijk) omdat als je over een bestaand asfaltpaadje fietst, je de natuur te veel verstoord. De tweede keer moet ik voor 1,4 km 3,5 fietsen. En dan langs velden waar overduidelijk trekkers hebben gereden. Dat verstoort de natuur niet? Boeh.
    Fietspad langs de IJssel is mooi, maar inmiddels erg bekend. Wel veel nieuwe camping hutjes. De hele twee dagen 1 zilverreiger gezien. Nu opeens zo veel en zo regelmatig van elkaar dat ik eerst denk dat iemand met paaltjes en plastic zakjes iets heeft afgezet. Duurde maar 400 meter, daarna was het weer klaar.
    In Brummen boodschappen, lekkere hapjes voor bij stokbrood, Barbara heeft uiteraard nog niet op mij gerekend en heeft niet genoeg soep.
    En dan als verrassing vanaf Brummen prachtige fietspaden, betonpad door een bos. Heel mooi en rustig.
    Heerlijk zitten smikkelen van de soep en hapjes op de picknickbank. Tripple van Grolsch is ook erg lekker en het is weer gezellig.

• 12-9-2022 Bahr

September 12, 2022 in the Netherlands ⋅ ⛅ 24 °C

Ik fiets naar Barbara via Lengel. In 2 dagen, als ik er woensdagochtend maar ben, dan gaan we klussen. Lucie komt dan ook. Ik ga met haar mee terug, met de fiets op de drager.
    Veel te laat weg, wat duurt alles toch lang, terwijl ik alles al had ingepakt.
    Om half 11 bij mamma, die kwam net terug van 2 blokjes wandelen. Ze is ook aan het trainen met gewichten. Ze zat nog steeds na te genieten van woensdag, ze vond het erg mooi. Om 11 uur door.
    Mooie route, maar alles loopt zuidoost of noordoost, dat schiet niet helemaal op als je pal oost wilt. Tussen Doorn en Maarn nog door een bos over een fietspad (?). Toch niet, maar er hoeven maar 2 tassen af kan ik net door het hek. En dan kan je eindelijk pal oost, hebben ze de brug een km zuid gelegd. Moet je dus 2 km om. Ik kies voor dan maar zuidelijker. Ff minder leuk, maar daardoor kom ik wel op de Fonteinallee en da's een prachtig fietspad de goede kant uit. Toch een beetje gehaast allemaal, jammer. En tegen mezelf zeggen dat een half uurtje later ook kan werkt niet.
    Bijna een camping bij de jachthaven in Arnhem genomen. Toch door, na een ijskoffie. En dan schiet het laatste stuk opeens wel op, ik kan nog een stuk afsnijden. Om 5 over half 7 zit ik voor de tent in de zon. Toch leuk dat het gelukt is. Straks douchen.

• 1-7-2022

July 1, 2022 in the Netherlands ⋅ ⛅ 20 °C

Dirk pikt me op in de moestuin en we fietsen samen een rondje naar Bluk (kroeg bij knooppunt 53 naast Hilversum).
    Daar worden we getrakteerd op een nest boerenzwaluwen. Heel gaaf. Dat voeren gaat zo snel, dat met de camera op burst, je toch maar 1 foto van mamma hebt!
    Daarna eten we bij de Werkspoor kathedraal.
    Fijne dag.

• 24-4-2021 Wolfheze

April 26, 2021 in the Netherlands ⋅ ☀️ 2 °C

Ik wilde eigenlijk 5 dagen fietsen, maar er was vrijdag een vergadering die alleen op die dag kon. We waren in een half uur klaar. Gelukkig konden Minoek en ik ook gaan kennismaken op de moestuin. Dat verhaal vertel ik een andere keer wel.....
    Vanochtend eerst nog eindeloos stekjes water gegeven en potten afgewassen die ik gisteren kreeg. Uiteindelijk om half 10 weg of zo. Eerst langs pappa en mamma, want ik had gisteren 2 moesmaatjes gekregen die ze nog niet had.
    Daarna via Bunnik en Driebergen naar het Let de Stigter pad. Nu voor het eerst bij het begin begonnen. Raar, er staat een bord "start Let de Stigter pad", maar daarna nergens pijltjes of bordjes. Terwijl het best uit een aantal losse stukken bestaat. Richting Bennekom vind ik er niets meer aan, veel verkeer. En ik word moe. Gelukkig stop ik bij Wolfheze. Want ik heb wel heel nozel mijn gasbrander vervangen door mijn benzinetankje ....... Maar de brander zelf zat niet in mijn pannetjes. Ik krijg zo van iemand kokend water voor mijn tortellini, maar zonder koffie voor de tent vind ik er niets aan. Dus morgen weer naar huis. Ik weet niet of ik dan maandag nog zin heb in nog zo'n rondje. Ga ik misschien net zo liefde rest van mijn bonen planten in de moestuin. Ik zie wel.
    Niet zo nozel dit.

• 25-4-2021 Thuis

April 25, 2021 in the Netherlands ⋅ ⛅ 9 °C

Het was vannacht 0 graden! Toen ik klappertandend weer in mijn slaapzak kroop, was ie nog een beetje warm. Lekker hoor. En ik had nog wel een trui, mijn donsjas en een broek aan toen ik ging plassen!
    Helaas is het bewolkt, da's best koud ontbijten, helemaal zonder koffie ☹️. Eigen schuld. Gelukkig komt de buurman die gisteren water gekookt heeft voor mijn tortellini met het aanbod van een kopje koffie, als hij zijn hond gaat uit laten. Ik ben dan al bijna helemaal ingepakt. Toch lekker en heel lief.
    Bovenlangs weer naar huis. Het begint prachtig met fietspaden over de hei en door het bos. Ik herken een boompieper op gedrag! Geluid klopt. Gna!! Richting Barneveld is best mooi, vinden alleen al die automobilisten ook helaas. Heb ik nog mazzel dat het zondag is. Ik kom wel langs 2 kakelverse geitjes. Ze lopen bijna niet. Alleen rennen of inderdaad bokkesprongen. Lunch is een hele koude bedoening met noorderwind en geen zon.
    Ik wil wel nog een keer wandelen bij de Doesburger Eng! Daar is ook een Rust, bleek ik al een keer gezeten te hebben met de Wereldfietser. Is dagbesteding voor geestelijk gehandicapten en mensen met een psychische aandoening. Ze verkochten daar ook ansichtkaarten, gemaakt door die mensen. Meteen gekocht, vond ze nog leuker dan bij Catch.
    Ik kruis het Vallei pad. Die is wél leuk, maar ja, loopt noord-zuid. Heb je niet zo veel aan als je oost west moet. Richting De Treek wordt het pas weer leuk. Ik kom iemand tegen met 3 bordercollie pups. Ik mag helpen dragen. Hoe gaaf.
    Dan breekt ook eindelijk de zon door. Dat is dus 5 minuten voordat ik de Amersfoortse berg op moet! 😅. Hebben ze het paadje Ri Huis ter Heide opgeheven. Moet je eerst langs de A28 oost, dan parallel aan het paadje, en dan west langs de N237. Ze doen er echt álles aan om fietsen leuker te maken in de provincie Utrecht. Not.
    Via Bilthoven en Hogekampse pad weer naar huis. Mijn kont doet zeer, ik ben ook niets meer gewend. Toch 152 km in 2 dagen.

• Nieuwe fase

March 24, 2021 in the Netherlands ⋅ ⛅ 7 °C

De kogel is door de kerk, ik heb het gedurfd: Ik heb ontslag genomen. Ik ga met pensioen. Of zoals Edo zegt: met Ovut: Ontiegelijk Vroeg Uittreden.
    Het voelt spannend, maar ook als een bevrijding. En ook raar, net alsof ik opeens veel ouder ben. Maar dat gevoel had ik toch al af en toe.

Vrije tijd: here I come!

• Schaatsen

February 14, 2021 in the Netherlands ⋅ ⛅ -2 °C

Vrijdag was het mooist, was ook mijn eerste keer dit jaar. Op de Molenpolder, windstil, zon, gezellige mensen om me heen. En dan een héél eind schaatsen, en dan ben je 1 weggetje ver hemelsbreed. O.k. je moet daar wel een beetje zigzag.
    Zaterdag was ook leuk. Aan de andere kant van de weg dan de "echte" Molenpolder. Dat blijken echter vooral afgesloten vakken. Wel een beetje gekluund, maar dat vond ik toch minder leuk.
    's Middags nog bij Fort De Klop geschaatst. Vooral erg genoten van alle kindjes op van die dubbele schaatsjes. En de zon. En iemand die heel goed kon schaatsen gevraagd of hij mij een tip kon geven. Nu heb ik wat te oefenen.
    En dan vandaag. Naar de Tienhovense plassen gefietst. Dat was al tof. Vooral dat het überhaupt kán! Alleen fietste ik wel langs een bord "ijs onbetrouwbaar".
    En toen waren er heel weinig mensen, en het ijs was hobbeldebobbel. Al was er wel iemand die zei dat hij daar al 3 dagen schaatste. Maar ik had het niet erg naar mijn zin. Moest 3 keer klunen en toen was ik bij de kleine plas van de Loosdrechtse plassen. Daar was het drukker en het ijs beter. Maar ik bleef angst in mijn benen houden. Ben ik gewoon opgehouden. Dijkje op geklommen en niet terug naar mijn fiets gehobbelschaatst, maar heerlijk gewandeld. En als bewijs dat dat een goed besluit was, verkochten ze aan het eind van het dijkje warme chocolademelk met slagroom! En een wafel. Wintersportgeluk.
    Op weg naar huis zag ik allemaal mensen met schaatsen onder hun arm een bruggetje over gaan. Leek me ook een leuk wandelpaadje. Heb ik toch nog even geschaatst, was fijn ijs en minder eng.
    En nu zijn mijn benen wel beurs genoeg.
    Fijn hoor, zo'n wintersport vakantie.

• Gewoon mooi

February 13, 2021 in the Netherlands ⋅ ☀️ -4 °C

Waarom was de zon 4 keer zo groot van de week, toen ik geen camera én geen telefoon bij me had?

• Ooievaars

February 11, 2021 in the Netherlands ⋅ ☀️ -5 °C

De ooievaars in het natuurgebied zitten er heel vaak, ook in de winter. Volgens mij gaan er na deze winter misschien volgend jaar wel weer meer naar het zuiden!

Vanochtend zaten er nóg meer, maar ja, fototoestel niet bij me☹️Read more