Australia
Waddy

K'gari (deel 2)

July 31, 2023 in Australia ⋅ 🌙 21 °C

Op onze tweede dag op het eiland gingen we wandelen naar Lake Wabby, een meer waarvan wordt ingeschat dat het er over 100 jaar niet meer is vanwege de verschuiving van de zandduinen. Al zag het meer er niet heel aanlokkelijk en groen uit, sprong Marleen er toch gewoon in voor een verfrissend duikje 🏊🏻‍♀️
      Ook een bezoek aan het populaire wrak van de SS Maheno ontbrak niet aan onze tweede dag 🚢

K'gari is de thuis van ongeveer 300 dingo's. Deze wilde honden waren in de week voordat wij hier kwamen meermaals negatief in het nieuws gekomen vanwege het aanvallen van mensen.
      Toen we op de tweede avond gingen koken, kwam er een dingo even kijken wat er nou zo lekker rook. Volgens de instructies hebben we ons niet bang laten maken en groot gemaakt door te staan, waarna de dingo weer doorliep. Dat was toch wel even een spannend momentje 🫣

Onze derde dag was rustiger: we gingen relaxen bij de Champagne Pools, een plek waar je kunt baden als het eb is. En in de avond hadden we goed bereik bij onze slaapplaats dus konden we de Matilda's aanmoedigen tijdens hun alles-of-niets wedstrijd tegen Canada (4-0 overwinning 🙌🏽)

Eenmaal terug op het vasteland, pompten we eerst meteen de lucht weer in onze banden en daarna reden we door naar de wasstraat om snel al dat zand weg te spoelen 💦

Waddy