Australia
Wimbo Park

Des nouvelles de nous

August 25, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 19 °C

Bon, ce dernier mois a été intense. Simone est retourné au travail après s’être correctement rétabli de son infection au doigt et a été très rapidement promu au poste de Chef de Partie (des viandes). J’ai trouvé un second travail, dans un autre restaurant en ville pour les petits déjeuners et déjeuners, ce qui me fait parfois faire de loooongues journées étant donné que j’assure les dinner dans mon premier job. On travaille tous les deux environ 50 heures par semaine. ça nous laisse plus beaucoup de temps pour autre chose mais quand on se retrouve en jour de repos tous les deux on essaie d’en profiter au restaurant ou en sortie nature…
      Avant ça on a fêté “Bastille Day” c’est très fêté ici ! Avec toutes sortes de produits français, pas toujours bien situé sur une carte ^^
      J’ai coupé les cheveux à Simone, c’était pas l’idée du siècle. Et il a aussi passé son temps à me cuisiner des bons petits plats !

Surrey Hills

May 7, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 19 °C

Laatste dag in Sydney, laatste dag in Australië, laatste dag op het zuidelijk halfrond... We besluiten vandaag geen grote activiteiten op touw te zetten. We doen het rustig aan in de buurt van ons appartement.
      Surrey Hills is een hippe buurt met veel groen tussen de huizen. Hoewel de huisjes verschillen in staat van onderhoud, heeft de buurt een gezellige sfeer. We nemen een kijkje op een kleine vlooienmarkt, bekijken een huis wat te koop staat ("Ja, 'tuurlijk we zijn we geïnteresseerd; 1,6 miljoen Australische dollars klinkt redelijk, wanneer is de volgende bezichtiging?" ;) ) en doen een drankje op een terras. We snuiven de relaxte atmosfeer op (alhoewel er een beetje een brandlucht in de atmosfeer hangt; in de heuvels rond Sydney worden preventief stukken land verbrand). Als je naar Sydney gaat dan is Surrey Hills een top-wijk om te zitten. Terug in het appartement moeten we er toch aan geloven: we pakken de tassen in voor de terugreis. Morgenochtend moeten we rond 08:00 uur al op het vliegveld zijn. Het zal geen wilde laatste avond worden. De terugvlucht van totaal bijna 28 uur zal al zwaar genoeg zijn.

Wimbo Park