Austria
Murmentenkarspitze

Duikeling van de berg

July 31, 2021 in Austria ⋅ 🌧 9 °C

Ik loop weer verder, maar als ik even niet goed oplet, struikel ik over een steen en val naast het pad op de rotsen. Mijn handen doen erg zeer en ik heb ook last van mijn ribben. Ik sta voorzichtig op en gelukkig lijkt er niets gebroken. Mijn telefoon is wel weg, die ligt een paar meter lager op de helling. Gelukkig is die niet erg beschadigd. Met pijnlijke handen en ribben loop ik toch maar verder. Ik moet verschillende bergkammen over en tijdens het klimmen en dalen moet je soms staalkabels gebruiken. Het pad is zwaarder dan ik gedacht had, en nu zeker omdat alles zeer doet.

Uiteindelijk kom ik bij de Wettersee. In eerste instantie zag ik het niet vanwege de bewolking, maar als die wegtrekt zie ik het meer liggen. Ik ben dus gelukkig vlak bij de berghut. De Erlanger Hütte ligt prachtig tussen de bergen op 2550 meter. Ik heb kamer 3, een klein maar leuk kamertje met een stapelbed. Alles is van hout, de berghut is nog in oorspronkelijke staat en dat is erg mooi.

Nadat ik de mijn spullen heb uitgepakt, ga in de Gastzimmer even koffie drinken. Er is een tafelindeling en ik zit bij een Duitse familie aan tafel. Dat is even wennen, maar we kletsen een beetje over de wandelingen die we vandaag gedaan hebben. Als de koffie op is, loop ik nog een rondje in de omgeving van de berghut. Daarna is het etenstijd en gaat iedereen aan tafel zitten. Het eten is heerlijk. Eerst een soepje, daarna steenbok met een soort pasta en als toetje tiramisu. Ik klets weer gezellig met de familie Ries en na het eten gaan we wat spelletjes doen, wat erg gezellig is. Rond 22:00 uur ga ik naar bed.

Murmentenkarspitze