Belgium
Chession

Zwemmen

July 14, 2021 in Belgium ⋅ 🌧 15 °C

Even een vergelijking... Rechtsboven was gistermiddag, linksonder was net. Het riviertje voor m'n hut begint het langzaam te begeven vrees ik. En dan te bedenken dat er morgen nóg meer regen gaat vallen. Ik zit hier voorlopig nog wel even 😲Read more

Drama!

July 15, 2021 in Belgium ⋅ 🌧 15 °C

Alles is ondergelopen... Dit filmpje maakte ik vanuit m'n hutje. Vannacht rond 3u werd ik wakker en keek ik naar buiten en stond de hut als een eiland met rondom alleen maar water. In paniek naar het hutje naast mij gegaan waar twee jongens logeerden. Die lagen nog heerlijk te slapen, maar waren blij dat ik hen waarschuwde. Ze konden nog net hun brommers in veiligheid brengen. Daarna aangebeld bij de camping eigenaar. Volgens hem was er niks aan de hand als het water nog niet in de hut stond 😬 Toen we naar het toiletgebouw liepen zagen we een vouwwagen helemaal onder water staan (zeker een meter hoog stond het water). Één van de jongens is er naartoe gezwommen om te checken of er niemand was. Er kwam geen reactie dus we hoopten dat ze veilig waren. Ik was eigenlijk wel een beetje bang geworden, dus gelukkig stelden de jongens voor dat ik bij hen kon blijven slapen in de hut.

Vanochtend was het water niet heel veel meer gestegen. De jongens snurkte nog dus ik ging naar het restaurant. Zoals te verwachten viel was de bakker geen brood komen brengen. Gelukkig hadden ze nog wat in de diepvries liggen. M'n handen vol met stokbrood en koffie liep ik terug. En daar stond de politie met de camping eigenaar te praten. De politie zei dat er niemand meer mocht verblijven op de camping en dat we moesten evacueren. Tja... Dat is niet echt veilig met de fiets. Maar goed, eerst maar ontbijten. De jongens waren erg tevreden met het ontbijt en hielpen mij m'n fiets en spullen naar boven te brengen. En nu zit ik in het restaurant. Het crisisteam in NL, aka pa en ma, proberen uit te zoeken hoe ik hier veilig weg kan. De mensen van het restaurant willen mij met liefde naar het treinstation brengen, maar de treinen rijden niet .. Mocht ik niet weg komen, dan mag ik bij een gezin in de gîte (de enige hoge, droge accommodatie hier). Ondertussen loopt de camping leeg en verwachten ze dat het water nog hoger gaat stijgen. De jongens vertrekken zo met de brommer in de hoop ergens veilig te kunnen komen. En ik zit hier nog wel even. De burgemeester heeft verkondigd dat er in ieder geval tot maandag niemand in dit gebied mag verblijven in een tent etc. Gelukkig zit ik hoog en droog in het restaurant!

Trekkershut!

July 13, 2021 in Belgium ⋅ 🌧 14 °C

Helemaal koud en moe brrrr

July 13, 2021 in Belgium ⋅ 🌧 15 °C

Soms vallen dingen op z'n plek, zoals vorig jaar naar Santiago, soms wordt het gevecht alleen maar zwaarder. Ik twijfelde, ging toch, maar luister uiteindelijk naar mijzelf. En nu? Ik weet het niet. Morgen fiets ik naar een trein die mij naar Luik brengt. Misschien pak ik daar direct de trein naar Nederland, misschien blijf ik nog even hangen. De tijd zal het leren (cliché!). Bedankt voor jullie support 👋Read more

Noodweer!

July 14, 2021 in Belgium ⋅ 🌧 13 °C

En toen was het nog steeds noodweer. Dus uit verveling schrijf ik hier maar even een stukje. Het internet is heeeeel slecht (mede door het weer) waardoor ik geen foto kan plaatsen, maar een stukje tekst moet lukken!

Een halve minuut naar het toiletgebouw lopen en ik ben helemaal doorweekt. De regen houdt niet op en ze voorspellen nog slechter weer voor vandaag. Ze hebben het zelf over meer regenval dan normaal in een kwart jaar 😱😱 Dus verplicht nog een nachtje in dit hutje logeren! Gelukkig heb ik ondertussen uitgevonden hoe het mini kacheltje werkt en zit ik lekker droog. Het riviertje voor m'n deur stroomt al 10x sneller dan gisteren en staat een stuk hoger. Oh! En de meeste kampeerders zijn vertrokken met de auto want het veld is één grote plas met water. Maar nu genoeg over de nattigheid.

Gisteravond heb ik gegeten in het restaurantje hier op de camping! Een hele aardige meneer bracht telkens het eten en maakte even een praatje. Na de maaltijd had ik toch rode wangen! Je zou denken dat ik de hele wijnvoorraad had leeggedronken, maar ik was heeeerlijk opgewarmd na het eten. En toen? Tja even gebeld met het thuisfront maar daarna zonder internet is het toch een beetje improviseren. Een paar weken terug had ik het AD gedownload om te lezen, dus daar kon ik nog bij! Dus de puzzelpagina opgezocht en alle puzzels gemaakt. Wisten jullie dat het AD een puzzelpagina heeft maar even verderop de Amersfoortse courant ook? Dubbel puzzelpret! Goed, toen ben ik toch gaan slapen.

En nu? Nu moet ik zo door de stromende regen naar de receptie er een nachtje bij boeken. Vandaag maar eens lekker lezen en ik heb een schriftje om wat te schrijven. Even een verplichte pauze voor ik weer thuiskom, misschien heeft het wel zo moeten zijn.

Chession