Take me to the other side

May 12, 2007 in the United States ⋅ ⛅ 20 °C

De ochtend vroeg begonnen en vanuit Linville verder de bergen in gereden richting Asheville. Asheville is de andere kant van de USA: vegetarische restaurants, Hippies, tattooshops, alternatieve bioscoop (deze week met black book van Paul Verhoeven), vrijende lesbo-paartjes in het restaurant, “questioning the war”-stickers, straten vol terrasjes, alternatieve kapsalons, Indiaase prullaria, Yoga-centra, alternatieve platenwinkels, muziekcafe’s, koffiewinkeltjes, skate-winkels en een lekkere laidback funky punky atmosphere. En dat midden in een omgeving waar de Amish en de Mormonen wonen. Daar hebben we dus een goed deel van de middag rondgeslenterd en een heerlijke enorme pizza gegeten in een met rommel vol gehangen paars geschilderde alto-tent (al het bedienende personeel was vergeven van de tattoos, afgezakte baggy trousers, gympen, paars haar, korte rockjes, t-shirts met protesten tegen de Irak-war) genaamd “Mellow Mushroom”.

Vanmiddag hebben we rondgesjouwd op een enorme Farmers-markt. Hier brengen allerlei lokale producenten en boeren hun fruit, groente, plantjes, honing, kazen, brood en ander waar heen om onder grote overkappingen te verkopen. Daar een echt bruin brood gehaald (de eerste deze vakantie) en lekker kaasjes en deze lekker in de buitenlucht opgepeuzeld (met een kopje “Dora”-kippensoep).

En morgen naar de indianen