Bolivia
Riberalta

Riberalta

May 13, 2023 in Bolivia ⋅ ☀️ 33 °C

Na wakker te zijn geworden met aardig wat muggenbulten, was ik erg benieuwd of de collectivo op zou komen dagen. Eerst was er nog een ontbijtje met de twee truckers van gisteren en ééntje extra, die me hele colleges gaven over wat een goede trucker is etc. Om negen uur ging ik maar in de hangmat liggen en zowaar een uur later kwam de collectivo toeterend aanzetten. Geen gezeik dus, maar wel enigszins bijzonder dat er maar één andere man in de auto zat. Wat gisteren niet kon, kon vandaag opeens wel. Wat een vooruitgang!

Onderweg was er erg weinig, behalve een paar communidads, verder de bossen in. Langs de kant van de weg staat steeds een bordje met "Communidad X, km X, Jesus te ama".

Na een uur of vier in de auto, met op het laatst het enige geasfalteerde stuk van de weg, kwamen we aan in Riberalta. Een dag later, maar toch. Hier sprong ik achterop de motor van een bekende van de andere passagier en hij bracht me naar de terminal, omdat ik er nog niet over uit was of ik hier bleef of dat ik verder zou gaan. Na een ritje waarin hij ongeveer zijn hele levensverhaal in vijf minuten lijkt te hebben verteld, heb ik besloten om maar een nacht te blijven in Riberalta. Het dorp stelt, zoals zovelen hier, niet veel voor, maar het was toch erg leuk.

im Hochsummer acho

September 30, 2017 in Bolivia ⋅ ⛅ 32 °C

Nach em ne witere Flug, si mr in Riberalta vor Rosi abgholt worde. Uf de Ladeflächi vor Camionetta si mr dur dStadt gfahre u schliesslich ufem Gländ vor Mission Suiza acho. Da dörfe mr üses eigete Hüüsli bewohne, ohni Fänster defür Muggegitter, u de Usblick uf unzähligi verschideni Fruchtböim gnüsse. De Früehlig hei mer ou zimli schnäu wedr verloh u ez definitiv grad im Hochsummer glandet 😅. Da dörfe mer id Arbet mit dr Bibelschüeler/inne u id Arbet mit de Chind ineluege, aber ou eifach mal chli abschalte u gnüsse. De Töse esch natürli grad för aui IT- Problem zlöse i gspannt worde😂Read more

Riberalta, RIB, リベラルタ, რიბერალტა, 리베랄타, Рибералта, Риберальта, 里韋拉爾塔