Brazil
Praia do Pontal

Rio de janerio

February 2, 2015 in Brazil ⋅ ☁️ 23 °C

Etter å nesten ha mistet første fly pluss en lang flyr reise er jeg endelig i Rio de janerio :D absolutt nydelig her, men selvfølgelig klarte jeg å ta med meg regnet men er fortsatt urolig varmt og nydelig :DRead more

Kjøpesenter

February 2, 2015 in Brazil ⋅ ⛅ 26 °C

Hat en utrolig kjek første dag sammen med min første host og hans venn :) kjempe snille og vennlige folk!! Anbefaler absolutt å prøve ut couchsurfing. Siden det regnet og været ikke var så bra så ble det sushi og kino :) noe som passet meg perfekt! Vi tokk buss til en kjøpesenter og selve bus turen er noe helt annet en hva man er vandt i Norge, for det første så går bussene når de vil, de følger ingen tids plan så her så må man bare satse på at busen kommer. Jobber man så må man dra to timer før får å ikke komme for sen. For det andre så blir bussen kjempe fulle etter en vis tid. Det skjedde litt action også, på terminalen vi gikk av på for å ta en annen bus så begynte to bussjåfører å krangle og den ene hadde pistol, politiet var tilstede så ingen ble skadet heldigvis. Dette skal da være noe som ikke er uvant i Rio. Slike episoder skjer helle tiden desverre. Men utenom det så er Rio noe av det fineste jeg har sett, og da tenker jeg ikke bare på plassen men på meneskene å. Her så snakker folk med hverandre sånn helt ut av det blå får å starte en samtale. Man kan sette seg inn i en taxi og prate med sjåføren som om man hadde kjent han eller hun lenge, folk her er så vennlige. Er bare meget fornøyd med livet akkurat nå :DRead more

Stranden

February 3, 2015 in Brazil ⋅ ⛅ 27 °C

I dag så har det vært en helt fantastisk dag :D våknet til sol og varme, først så dro meg og hosten min til Sør Amerikas største kjøpesenter. Så spiste vi noe av det deiligste scampi lunsj jeg har smakt :) etter å ha vandret litt så bestemte vi oss får å dra hjem for å skifte får å så dra til stranden. Herregud så utrolig fint og idyllisk standen var. Ikke mye folk og det var reint og vannet var bare perfekt ?. Der ble vi i noen timer og møte på en annen couchsurfing som min host hadde møt tidligere. Utrolig koselig fyr. Han ble da med oss får å ta noe å drikke og var der jeg fikk prøve min første caipirinha drikk (Nam Nam) og sånn grønn kokos. Etter det så fikk vi se vilde krokodiller som bor på elven. Utrolig å se på men samtidig veldig trist for de bor da i en elv full av drit og siden denne elven går gjennom en av farvelaene som Rio har, så er det ingen gjerde som kan skille vei og vann. Altså krokodillene kan gå opp på veien. Eneste plassen som har slike gjerder er selvfølgelig de rike, så her ser man tydelig hvem som har penger. Ene siden ser man bare store flotte hus mens på andre siden så ser man bare fattigdom. Men etter å ha sett krokodillene så dro vi videre hjemover siden været plutselig snudde seg. Bare sånn ut av det blå så begynte det å regne noe kraftig. Bestemte oss da å bare spise middag i nærheten av leiligheten, der spiste jeg en rett som var fra Sveits "batata roistie" veldig godt. Etter det så var det sengen!!Read more

Rio de janerio

March 7, 2015 in Brazil ⋅ ⛅ 28 °C

Endelig fremme i Rio ? fra flyplassen til Jacobs plass gikk fort denne gangen siden jeg allerede hadde gjort dette en gang før. Han er da hosten jeg var hos da jeg var i Rio i februar. Fikk treffe sønnen hans, utrolig herlig liten gutt. Fikk også treffe x konen og sett Marcos igjen. I kveld så har vi hat spille kveld, spilt Jack black, ludo, og domino ? fikk også to veldig finne armbånd av guttene, utrolig søtt gjort ?Read more

Praia do Pontal