Satelliet
Weergeven op kaart
  • Dag 53

Kerst in Hanoi, Vietnam!

22 december 2017, Vietnam ⋅ ☀️ 18 °C

Na een lange busreis vanaf Vientiane, waarbij we om 4 uur 's nachts voor de grens stonden om te wachten tot die open ging, zijn we eindelijk aangekomen in Hanoi!

We hebben een gezellig party hostel met elke dag een uurtje gratis bier en elke avond weer wat anders leuks om te doen.

De eerste dag hebben we een gratis walkingtour gedaan en de beste zaakjes om broodjes en drinken te halen ontdekt.

Ook hebben we in de avonden over de nightmarket gelopen en was het Hoan Kiem meer dichtbij. Dit meer, ook wel "Lake of the Returned Sword" genoemd staat in oude legenden bekend als het meer waarbij een gouden schildpad god aan de keizer het hemelse zwaard terugvroeg dat de keizer eerder had gekregen om China te verslaan.

Later hebben we nog een Waterpuppetshow gegekeken waarbij ook bovenstaande legende werd nagespeeld.

Met de kerst zijn we hier gebleven en hebben we hier kerst gevierd.
    We waren eigenlijk opzoek naar een plek waar we lekker een kerstdiner konden eten maar konden dit niet vinden. Wel bood ons hostel een uitgebreide kerstlunch aan. Nadat we deze kerstlunch hadden geboekt hoorden we van andere Nederlanders dat er ook een gratis kerstdiner was voor Nederlanders, georganiseerd door een Nederlandse reisorganisatie in Vietnam. Dus hebben we zowel de kerstlunch als het kerstdiner gedaan en het was heerlijk! (en gratis drank)

Verder hebben we hier heerlijk gerelaxed en klaar gemaakt voor onze trekking in Sapa
    Meer informatie