Hoi An met lampionnen en de vele tailors

January 4, 2018 in Vietnam ⋅ ⛅ 24 °C

Na een uitputtende motorbike tour kwamen we aan in het hostel in Hoi An waar onze backpacks al op ons stonden te wachten. Nadat we ingecheckt waren en even opgefrist met een goede douche gingen we de stad verkennen.

Hoi An is 's nachts erg mooi versierd met lampionnen en je hebt veel winkeltjes waar je lekker kunt struinen tussen de snuisterijtjes.

Ook heb je in Hoi An vele verschillende Tailors. Niels heeft bij een van deze tailors 2 overhemden op maat laten maken. De volgende dag mochten we dan terugkomen voor een fitting om te passen en eventueel nog aan te passen. Uiteindelijk waren de overhemden prima.

Wat we ook nog hebben gedaan is een kappertje gepakt. We gingen naar een barber om ons te laten knippen, maar die kende maar 1 stand en dat was extreem kort. Maar opzich is het toch best mooi geworden.

Na een paar dagen hebben we vanuit Hoi An de slaapbus naar Mui Ne geboekt.
    Dit ging langer duren dan we hadden gedacht. We hadden namelijk een open bus ticket gekregen omdat we moesten overstappen in de plaats Nah Trang, waarmee we zelf konden kiezen hoe laat we de bus van Nah Trang naar Mui ne wilden hebben.

Nadat we in Nah Trang om 5 uur 's ochtends aankwamen liepen we naar het strand om de zonsopgang te bekijken met een paar anderen die ook naar Mui Ne moesten.
    Na een ontbijtje gingen we opzoek naar het kantoortje van het busbedrijf waar we ons ticket konden omwisselen. Na lang ontcijferen en zoeken hebben we het kantoortje gevonden, waar ze ons vertelden dat de eerst volgende bus naar Mui Ne om 8 uur 's avonds zou vertrekken.

Nou mooi we hadden dus de hele dag in Nah Trang en hebben dit prima besteed door te relaxen op het strand.

Daarna hadden we eindelijk de bus naar Mui Ne