Kanada
Vista Heights

Upptäck resmål hos resenärer som för resejournal på FindPenguins.
Resenärer på denna plats
    • Dag 20

Spring Hill - Calgary

25 maj, Kanada ⋅ ☁️ 14 °C

Vanmorgen stond de wekker weer ouderwets vroeg. We moesten om 09:00 de camper inleveren en daarvoor moest er nog het een en ander ingepakt worden en moesten Anke en Manne nog bij het hotel afgezet worden. We tankten nog een klein beetje brandstof en daar gingen we voor een laatste keer op pad met onze RV (Recreation Vehicle). Nadat Anke en Manne veilig waren afgezet bij ons hotel reed Wilfred nog zo’n 20 minuten met een brok in zijn keel naar het inlever punt. De camper werd gecontroleerd op schade e.d. en toen we groen licht kregen van onze inspectie mevrouw kregen we de €1200 borg terug en voelden we ons weer een beetje rijker.

Wilfred stapte in een taxi om Manne en Anke op te halen bij het hotel en dan door te knappen naar de Calgary Zoo. De beste man had de kachel flink aan en het werd uiteindelijk een zweterig ritje. Eenmaal aangekomen bij de Zoo hebben we de sauna taxi chauffeur een paar knaken gegeven en gezegd dat we hem morgen graag weer zien. We kochten 3 tickets voor de dierentuin en gelukkig voor Manne waren er karretjes beschikbaar zodat onze directeur niet moe zou worden onderweg. We kwamen al vrij snel bij Manne zijn favoriete plek aan: De dinosauriërs! Het was een best groot park met relatief weinig dieren. Het weer zat ons mee en we liepen wat rond en doken zo af en toe de speeltuin in. Na de souvenir shop en een bak slappe koffie vertrokken we rond 14:30 weer. Het was ongeveer een uurtje met het openbaar vervoer naar ons hotel. Dik voor mekaar want voor 4 euro konden we met z’n drieën met de trein en de bus.

Toen we waren ingecheckt struikelde Anke op bed en vielen Manne en Wilfred in het zwembad. Toen onze magen aan het rommelen waren besloten we de weg maar eens over te steken naar de MacDonalds voor Manne zijn Happy Meal. Anke en Wilfred zagen de hele vakantie al Tim Hortens vreet tenten dus dat moest even gecheckt worden. Het viel enigszins tegen dus daar komt geen volgende keer meer van. Morgen ochtend hoeven we pas om 11:00 hier weg dus we doen mooi kallum an en duiken nog even t zwembad in. Voordat het er echt op zit hier in het wonderschone Canada….

• Dag 64

Calgary

16 juni 2022, Kanada ⋅ ☁️ 16 °C

Heute Morgen haben wir aus dem Hostel in Canmore ausgecheckt und sind 1,5 Stunden Richtung Osten gefahren nach Calgary, der größten Stadt in der Provinz Alberta, von wo aus viele Touristen in die Rockies starten. Auf der Straße hat man daher andauernd deutsch gehört.😅
      Wir haben dann erstmal die Downtown erkundet, da wir noch nicht ins Hotel einchecken konnten. Die liegt deutlich niedriger als der nördliche Teil Calgarys und wir mussten erst über den Bow River laufen. Dann waren wir direkt in Chinatown und später in der Haupteinkaufsstraße. In einem Einkaufszentrum haben wir uns etwas zu Essen geholt und uns in der obersten Etage in eine Art Tropenwald gesetzt, echt cool gemacht! Über eine Insel im Fluss sind wir dann zurück zum Auto gelaufen und dann zum Hotel gefahren, das in der Nähe vom Flughafen liegt.
      Unser Zimmer ist unerwartet groß, jeder hat ein eigenes Doppelbett und sogar das Zelt konnten wir zum Trocknen aufbauen. Und obwohl es bei der Buchung nicht inklusive war, bekommen wir doch Frühstück morgens.🤷🏼‍♀️ Ich war dann noch im Waschsalon und habe somit den zweiten Roadtripklassiker (nach dem Motel) abgehakt. Abends haben wir uns Snacks besorgt und im Hotel einen entspannten Serienabend gemacht.

• Dag 27

Dag 27: Doei camper & bioscoop

4 oktober 2023, Kanada ⋅ ☁️ 8 °C

Na 3.898 km te hebben afgelegd met de camper, was het vandaag tijd om hem weer in te leveren. We kwamen met vlag en wimpel door de keuring (schoonmaak/schade) en ontvangen de volledige borg terug.

Gezien we niet gelijk in onze airbnb konden, zijn we eerst uitgebreid gaan lunchen en koffie wezen drinken. Hierna konden we de bagage droppen bij de schoonmaak (inchecken was nog niet mogelijk).

Gezien we wel wat moe waren van het vroege opstaan en nog een paar uurtjes moesten vullen, zijn we naar de bioscoop gegaan. We hebben een film op een screenX scherm (270 graden scherm) gekeken, in heerlijke uitklapbare fauteuil stoelen. Na de bios een hapje gegeten bij de Thai, om vervolgens eindelijk ons appartement te betrekken.

• Dag 140

Elite brewing and ciders

21 augusti 2022, Kanada ⋅ ⛅ 77 °F

Found a community based micro brewery. Elite brewery and cidery

Trying Mexican ice lager, Krystalweizen, Pony Donut Stout and strawberry kiwi cider. Plus dinner.
      Stout was not my favorite. But others were good. Loved the wooden propeller restroom door handles.
      Brought home poutine for dinner.

Du kanske också känner till platsen med följande namn:

Vista Heights

Gå med oss: