• Day 7

Dan 8 - Kabah in Uxmal

April 28, 2018 in Mexico ⋅ ⛅ 27 °C

Dan za izlet in po zajtrku nas pridejo iskati za izlet v Kabah in Uxmal. Majanska mesta v bližini Méride. Vodič Gabriel je izredno zanimiv, izvemo marsikaj novega. Yucatan kot polotok je cel raven praktično, na celem polotoku je več kot 7000 cenotes, t.i. naravni bazeni pod površjem, samo v državi Jukatan jih je od tega 4000. Dobro uro vožnje od mesta prispemo do ruševin Kabah. Povsod legvani in vročina, do 37 stopinj se je danes povzpela temperatura. Ruševine izredno lepo ohranjene, še bolj pa je zanimivo kar smo izvedeli. Maji v bistvu ni pravi izraz za ljudstvo, prav je Olmecas. Ko so prišli španski konkvistadorji so zaradi problemov pri sporazumevanju poimenovali nativno prebivalstvo Maya. Ker v majanskem jeziku “Maya” pomeni “ne razumem”. Ko so Španci hoteli govoriti z ljudmi, so jim le ti odgovarjali “maya”, in tako so Španci mislili, da je to njihovo ime, dejansko pa jih niso razumeli nič.

Prav tako baje cca 42 % ljudi na polotoku Yucatan še govori pravi majanski jezik, kar je v bistvu impresiven podatek. Izvemo za majanske izraze, da so verjeli v samo enega boga, ki ga je tvorila sveta trojica, izvemo da so bili visoki med 120 cm in največ 150 cm, da je bil lepotni simbol to, da so škilili in so zato že otrokom dajali na nos školjko, da so škilili. In tudi to, da so otrokom deformirali lobanje, zaradi njihove predstave kako in kaj je lepo, da so imeli podolgovate lobanje, velika ušesa, malo “potegnjene” oči, “orlovski” nos in velika usta. Ko se sprehodimo skozi Kabah, se odpravimo proti Uxmalu. Na polotoku Yucatan so tri največje arheološke zapuščine Majev in sicer Uxmal, Tulum in Chichen Itza, ki je tudi eno izmed sedem čudes sveta. Seveda je teh piramid ogromno, te tri štejejo med največje in najlepše.

Pridemo v Uxmal, ki je resnično krasen. Tu izvemo še več o zgodovini, o tem, kako so igrali igro z žogo, ki so jo igrali 14 najboljših igralcev, ki se je igrala samo z komolci, boki in koleni. Samo kapetan ekipe je lahko prijel z roko in samo on je lahko dal gol, ki je predstavljala okrogla luknja na zidu. Zmagovalci so izmed sebe imenovali novega visokega svečenika, poraženci pa so izgubili vse, status, družine in so jih degradirali v skrajni najnižji nivo v družbi, kar je veljalo tudi za prihodnje generacije. Bi rekel, da ni bilo dobro izgubiti, so se pa baje sami odločali ali igrati ali ne, kot da greš pri pokru all-in. V Chichen Itzi pa so baje zmagovalcem, kapetanu odrezali glavo, kar je pomenilo največjo čast zanj in njegovo družino.

Sicer je zmotno, da naj bi Maji masovno žrtvovali ljudi, vsaj ne na Yucatanu, edino se naj bi to dogajalo v Chichen Itzi, sicer pa bolj na Teotihuacanu, blizu Mexico citya.

Po vse izčrpnih informacijah smo imeli še čas za pohajanje po Uxmalu, po vročini 37 in le malo sence pa smo se počasi umaknili v senco in kasneje še na kosilo. Ura vožnje nazaj v Mérido in že smo spet pri našem bazenu in osvežitev. Zvečer ob osmi uri je baje na Grand Plaza ravno danes še show, “ the ballgame” kot so jo igrali Maji. Baje bo ogromna gužva, bomo pogledali morda, smo čisto blizu.

Večerja še danes v Méridi, jutri pa odhod proti Tulumu.