• Day 6

Pico - Faial (Horta)

June 30, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

In je prišel dan za novi premik. Poslovimo se od otoka Pico in s trajektom prečkamo kanal do nasproti ležečega otoka Faial. Pristanemo v slikovitem mestecu Horta. V mestu živi cca. 7000 ljudi, na celem otoku pa cca 15.000 ljudi. Takoj se vidi, da je tukaj v Horti vseeno malo več ljudi, saj je to tudi t.i. “Pitstop Atlantika”, saj se jadralci, ki jadrajo preko Atlantika, ustavijo tukaj.

Od trajektnega pristanišča najdemo našo simpatično nastanitev, vmes pa opazujemo in si delamo prve vtise. Mesto ne skriva svojih “pomorskih” korenin in vse je tako slikovito. Tlakovani pločniki, te belo črne cerkve, park okrašen z napihljivimi meduzami, na trdnjavi iz lesa narejeni delfini, kitove plavuti in vse to, ob marini, kjer najdeš ogromno jadrnic in prekooceanskih jadralcev.

Na Faialu je obisk marine Horta obvezen za vznemirjenje ob pogledu na tam privezane jahte in za veliko razstavo slik na pomolu, ki so jih na pomolu naredili vsi gostujoči jadralci. Marina ima prostor za 300 plovil in je trenutno četrta najbolj obiskana oceanska marina in zagotovo ena najpomembnejših na svetu. Nudi odlično zavetje pred vetrovi iz katere koli smeri in je skoraj nepogrešljiva postajališče za stotine jaht različnih narodnosti, ki se letno pripeljejo sem na svojih potovanjih čez severni Atlantik, in tudi za jahte, ki potujejo med Karibom in Sredozemljem.

Tukaj vsako leto poteka več mednarodnih regat, ki so običajno usmerjene na čezoceanske križarke, pri čemer ta marina deluje bodisi kot ciljna črta. In res, pomoli, zidovi marine so porisani, poslikani z različnimi motivi, imeni jadralcev, letnicami, živ “spomenik” vsem jadralcem, ki so se ustavili tukaj. Tudi mi se sprehodimo skozi pomole, gledamo jadrnice, ki so dale skozi marsikatero nevihto na oceanu. In opazujemo jadralce, ki slikajo svoje sveže poslikave.

Današnji dan ni mogel biti brez obiska slavnega Peter Cafe sport lokala. Za vse, ki prijadrajo sem, je to več kot bar, to je institucija. Tukaj je center jadralnega sveta tukaj :), imajo trgovino s svojimi oblačili, imajo servis za jadralce, imajo svojo ponudbo za opazovanje kitov in imajo bar . In svoj gin, marakujin gin, Gin do Mar….3 EUR samo, ampak eden najboljših ginov, ki sem jih poizkusil. Sadno, osvežilno, predvsem pa samo tukaj. No, tudi domov ga bomo naročili:

Po odličnem kosilu v Peter Caffe Sport, si ogledamo še, nad gostilno, Museum of Scrimshaw. Scrimshaw so svitki, gravure in rezbarije, narejene iz kosti ali slonovine. Običajno se nanaša na umetniška dela, ki so jih ustvarili kitolovci, vgravirana na stranskih produktih kitov, kot so kosti ali hrustanec. Najpogosteje je narejen iz kosti in zob kitov glavačev, usov drugih kitov in mroževih čekanov.

Kasneje, na sprehodu skozi marino si še na hitro pogledamo sosednjo vasico tik ob Horti, Porto Pim, s svojo veliko črno peščeno plažo. Cene so tukaj prijazne in še vedno, kljub več ljudem, je vse mirno, na “easy”.

Večerni sprehod skozi mestece še, morda še kakšen Gin do Mar in jutri nas čaka raziskovanje naprej.