• Day 12

Terceira - São Miguel

July 6, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Zjutraj še zadnja vožnja s Paolom, ki je spet točen, podari mi vape, vsekakor lahko njega, kdorkoli bo šel kdaj na Terceiro, samo priporočim, ker tip je odličen. Krajši let, cca 40 minut in tako smo sklenili naš popotniški krog po otokih. Vrnemo se namreč na São Miguel.

Formalnosti z najemom avta, imeli smo srečo, da smo rezervirali dovolj hitro (preko Discovercars.com). Nissan Micra nas bo za zadnjih 6 dni stala 400 Eur. Sicer so cene najema avtomobilov tukaj lahko hudo visoke, saj jim avtov zmanjka. Paolo nam je povedal, da so dosegale cene celo do 200 Eur na dan in pozna primer, ko je en na otoku Pico, ker je pač hotel avto, odštel celo 500 Eur za najem avtomobila na dan. Noro.

Nissan Micra je super in prijavimo se v hotelu MS Vila Nova. Malo boljši hotel za konec, z bazenom. Sobo moramo čakati do dveh in čas izkoristimo za kosilo v odličnem barčku Suplexio. Delajo vrhunske burgerje in izkušnja je res ena boljših. Že dolgo ne tako okusnih burgerjev.

Ko se nastanimo v sobi in se malo “sestavimo” je pa čas za prve oglede. Pico je “črni otok”, Faial je “modri otok”, Terceira je “veseljaški otok”, São Miguel pa kličejo tukaj “zeleni otok”. Otok ima okoli 140.000 prebivalcev, od tega 45.000 ljudi v Ponta Delgadi, največjem mestu na otoku.São Miguel je baje mesto za tiste, ki želijo izkusiti klasično azorsko življenje, pa tudi večje mesto. Te kombinacije ne najdete na nobenem drugem azorskem otoku, čeprav so si med seboj dejansko različni. Tako po načinu življenja, ljudeh, tudi naravi nenazadnje.

São Miguel kot največji, ima za ponudit največ in zato bomo tukaj zadnjih 6 dni. Vsaj poskusili bomo doživeti, kar se mora. Ne odlašamo in takoj se odpeljemo v Gorreana Tea Factory. Je najstarejša in trenutno edina plantaža čaja v Evropi. Tukaj čaj gojijo že od leta 1883 in od takrat ohranjajo prvotno tradicijo Orienta ter starodavne lastnosti, ki so bile v tej družinski zgodbi že pet generacij. Tukaj ogled opraviš sam, greš skozi prostore, kjer vidiš kako iz listov čajevca delajo čaj, kako ga pakirajo, celo poizkusiš lahko čaj povsem zastonj. Delajo pa zeleni, črni in pomarančni čaj. Na koncu pa se še lahko sprehodis med nasadi, ki smo jih videli nazadnje v daljni Aziji. Zeleno, lepo, slikovito.

Nadaljujemo na krajši hike proti Salto da Farinha. Pred parkom Ribeira dos Caldeirões se pred vstopom v mestno območje da Salga pojavi slap s približno 40 metri. (večji pretok vode ima sicer v zimskih mesecih.) Tukaj je sicer razgledna točka, iz katere se vidi slap, mi pa vseeno naredimo slabo uro dolg sprehod do samega slapa. Vzpon nazaj je sicer zelo strm, ampak ni hudega, slap je pa v živo krasen. Bil bi še lepši, če bi bilo več vode. To so sicer scene, zaradi katerih je jasno, zakaj Azore poimenujejo tudi Evropski Havaji.

Dan se nam izteka in današnja zadnja postaja je plantaža azorskega ananasa. Plantaža azorskega ananasa je res čudovita izkušnja in se nahaja le nekaj minut od središča mesta Ponta Delgada. Tu izvemo o več kot 150 letni kulturi iz katere izvira najboljši ananas na svetu: azorski ananas!
    Brezplačni se sprehodimo skozi nasade, potem pa je največja izkušnja preizkušanje tega sadeža. Flambiran ananas z mandlji, cimetom in sladoledom, ananasov džem, ananasov liker, ananasov sladoled, ananasovi topli sendviči z lokalnimi siri in salamami, celo pivo imajo ananasovo. In res boljšega ananasa še nismo jedli. Vrhunsko.