• Day 13

Ponta da Ferraria - Sete Cidades

July 7, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Današnji dan pa je dan za eno najbolj ikoničnih točk Azorov. Da se vreme malo razčisti pa gremo prvo do Ponta da Ferraria. To je najbolj zahodna točka otoka in ima dramatične vulkanske obale in bazaltnega loka. Kar je tu še posebej posebno, pa je naravni bazen, ki se nahaja v obali.

To ni le stari bazen, ampak je voda v tem naravnem zalivu kombinacija geotermalne vode iz žveplenega vročega izvira in hladne vode iz oceana. Ob oseki je do bazena dostop po lestvi in ​​se kopa v vodi s temperaturo od 18C do 28C. Različna območja bazena imajo različne temperature, ko pa ste blizu izvira je lahko včasih vroče, kar sta tudi začutili punci danes. Jaz se nisem prepričal za vstop v vodo, tistih od 18 stopinj me moti. Vstop je prost, na bazenu pa so garderobe. Poslikamo še lok nad vodo, ki ga je naredila lava in nadaljujemo proti Sete Cidades.

Nahaja se v zahodnem delu Sao Miguela, Lagoa das Sete Cidades (jezera Sete Cidades) je eno najbolj priljubljenih krajev na otoku za obisk in z dobrim razlogom, je popolnoma osupljivo. Modro in zeleno jezero (Lagoa Azul in Lagoa Verde) sta glavni znamenitosti tukaj. Čeprav izgledata kot dve jezeri, sta v resnici eno jezero, ločeno z mostom.

Legenda pravi, da se je princesa zaljubila v pastirja, a ko je njen oče izvedel, ju je ločil. Dvojec je zlomljenega srca prejokal dovolj solz, da sta ustvarili jezeri, zeleno jezero, ki so ga ustvarile zelene oči pastirja, in modro jezero, ki so ga ustvarile princesa in njene modre oči. V resnici je Zeleno jezero videti zeleno zaradi goste, bujne vegetacije, ki ga obdaja. Modro jezero je na drugi strani večje in globlje, zaradi česar je videti bolj modro.

Pred tem še kratek postanek ob idlični sceni cerkvice z drevoredom, potem pa sprehod po jezeru in za najboljši razgled, gremo na razgledne točke nad jezerom. Prvo Vista do Rei, ki ponuja resnično krasen pogled na jezera. Imamo srečo in vreme nam tokrat služi. Še lepši razgled pa je tukaj iz strehe zapuščenega hotela Monte Panorama.

To je velikanska zgradba, ki razpada. Od zunaj ni mogoče natančno videti, kaj je, ali si niti predstavljati, kako velik je v resnici. Noben znak ali znamenje ne pove zgodbe o tej gradnji. Videti je nedoseženo, v resnici pa je bilo to najbolj luksuzno mesto na Azorih pred približno 30 leti, zdaj pa je popolnoma zapuščeno, uničeno in vse, kar je ostalo, je beton. Monte Palace je bil razkošen hotel s 5 zvezdicami. Zapuščen je od leta 1990 in je bil odprt le 18 mesecev. Monte Palace je prejel nagrado za najboljši hotel na Portugalskem v istem tednu, ko je za vedno zaprl svoja vrata. Kar je bil nekoč eden najrazkošnejših dosežkov otokov, je zdaj v propadajočem stanju. Imel je pet nadstropij, 88 sob, žal pa je propadel.

Vstop je sicer prepovedan, ker stavba razpada, na kar opozarjajo znaki po vsej fasadi. da ne smete vstopati, in da vstopite, morate plezati po stenah. Dostop do njega ni enostaven in ga vsake toliko otežijo. Sicer v stavbi ni veliko stvari za videti. Preddverje je zelo impresivno, saj je ogromno. Toda razlog, zakaj večina ljudi gre tja, je prav poseben pogled s strehe na jezera in ocean. V bistvu je enak pogled z vidika Vista do Rei, vendar gledano z višjega kota, kot da bi bili ptica, ki leti nad vulkanskim kraterjem. Za videti, ampak tudi biti previden, saj je polno lukenj, prazni jašek za dvigalo, itd.

Nadaljujemo naprej proti ikoničnem razgledu vseh razglednic Azorov. Boca do Inferno. Pot do tja je cca. 2,4 km dolg sprehod, ko pa prideš tja, pa je razgled res božanski. Na poti nazaj še skozi te zelene gozdove pogledamo majhno jezero Lagoa do Canario in se odpravimo nazaj pred zapuščeni hotel na “Food & Friends food truck”. Ulična hrana za mali denar, družinski food truck, ki strežejo burgerje in bifane. Dobro, poceni in simpatično.

Na poti nazaj si rezerviramo še termin v Gruta do Carvão, lavanski tunel, v katerega je vstop omejen. Tega bomo videli v soboto dopoldne. Malo počivanja, kratek večerni sprehod po Ponta Delgadi in jutri bomo dan preživeli v dolini Furnas in se kopali v vulkanskih vrelcih.