Istanbul 2022

• 0videos
  • 2.8kkilometers
  • 2.5kkilometers
  • Day 1

Slovenske Konjice - Istanbul

April 26, 2022 in Turkey ⋅ 🌙 16 °C

Točno 991 dni je minilo odkar sem bil zadnjič v Istanbulu. Vmes je za dve leti svet ustavil virus, zaradi česar tudi kljub želji za Jasminin 40 rojstni dan nismo mogli priti, pa smo ga končno dočakali. Ob 5 od doma do Brnika, z Turkish Airlines 2 uri leta in že smo v Turčiji. Mimogrede, hrana na letalu danes je bila odlična, letalo novo, tudi na tem kratkem letu izbira filmov, glasbe itd....dobro delajo :)

Cela pot je šla izredno tekoče, kovčki so nas že čakali, taxi nas je čakal dogovorjeno, celo voznik nam je šel kupiti vodo in hotel so nam dali celo popust na gotovino. Takoj ko smo se nastanili, smo šli jest, seveda k mojemu "bratu", lokal Mitani 30 m stran od hotela. "Brata" ni bilo, ki sem ga spoznal 991 dni nazaj, ga je pa šef Osman poklical na video klic, mu pokazal da sedim zraven njega in Alex je iz prve ustrelil "Brat...ki si...". Neverjetno v bistvu in potem še pride natakar na smeno, seveda se spomni in evo, zdaj imam že tri "brate" tukaj, punce pa so kar klicali "sister", tak da smo kar ena "familija" tukaj :)

Po kosilu prvi ogledi, Hagia Sofia, ki je vmes postala mošeja in lahko vstopiš gratis, ampak samo do polovice,baje niso vsi zadovoljni s tem. Modra mošeja je za videt zelo okrnjeno, ker jo še vedno prenavljajo, Basilica cisterna je zaprta že 2 leti zaradi restavracije in še dve leti bo.

Po ogledu Modre mošeje gremo še na bližnji Arasta bazaar, kjer nas v trgovini z začimbami in čaji in sladkarijami kličejo "cousin" (bratranec), in da naj ko bomo šli mimo vsaki dan, pridemo na čaj. Znajo :), simpatično te obrnejo, da jih imaš za svoje, ker ti si njihov :)

Poskušamo še do druge cisterne, ki pa je že bila zaprta, tako da nas to čaka jutri, kot tudi Grand bazaar in Topkaki palača. Zvečer še k bratom na vodno pipo in prvi dan poln vtisov in smeha je za nami. Jutri naprej.

• Day 2

Istanbul - Bazaarji in Bospor

April 27, 2022 in Turkey ⋅ 🌙 13 °C

Prebudimo se v lepo sončno jutro. Soliden zajtrk na strehi hotela s pogledom na Istanbul in Bospor. Ko si naberemo moči za naporen dan, gremo lepo počasi peš proti Grand Bazaarju. Na poti do tja se ustavimo v Şerefiye Cisterni. Nadomestek za željeno in zaprto Basilica cisterno, ki kar upraviči pričakovanja. Celo 360 stopinjski video in light show z zgodovino se odvije pred nami in je za videt.

Nadaljujemo sprehod do Grand bazaarja, kjer se izgubimo med trgovinami. Nekako je čar Grand bazaarja mimo, saj se ponavljajo trgovine s torbicami, usnjenimi jaknami, začimbami in čaji in čevlji, pa še kaki obeski in spominki vmes, in blago. Bolj se "pasemo" kot kupujemo, se vmes ustavimo na kavici in gremo naprej. Iz Grand bazaarja proti Egipčanskemu bazaarju. Pravo doživetje so dejansko ulice do tja, ker je to ena sama tržnica in če kdo hoče kaj najti,tukaj zagotovo najde :) Vmes se ustavimo še na kosilu, burek, tri porcije, pijača in Ayran....12 Eur za nas tri.

Egipčanski bazaar je poslastica za oči in nos....manjši ampak zelo slikovit in lep bazaar, vsekakor se splača narediti sprehod do sem in doživeti vse skupaj.

Vrnemo se nazaj v našo okolje, srečamo "brata" Alexa, ki pove, da ima 5 mesecev starega sina, s slovenko, spet :) Očitno dela otroke samo slovenkam :) Zmenimo se, da se še vidimo,nas pa je čakala ob 16 uri vožnja z ladjo po Bosporju. Dve uri (kar je popolnoma dovolj glede na videno) vožnje po Bosporju, z lepimi pogledi iz morja na vse znamenitosti Istanbula. Ob evropski in azijski strani mesta vidimo palače, mošeje, stolpe, kar piha zraven in prepihani se po pristanku odpravimo se na večerjo. Sheherezade cag kebap je eden najbolje ocenjenih kebapov v Istanbulu. In dejansko je odlično, meso izjemno okusno, priloge, lečina juha, ayram (jogurt), solata, celo doživetje. Za nas tri, cela večerja (4x glavna jed plus priloge in juha), 19,73 Eur. Vrhunsko res.

Da ne obleži, se sprehodimo nazaj domov, v parku med Hagio Sofio in Modro mošejo naletimo na prizor neskonče gneče ljudi, ki si v parku na travi delajo hrano, piknikirajo, eden je imel celo plinsko bombo in je pekel, skratka...praznujejo ramadan. Zanimiva izkušnja.

Po 18.000+ prehojenih korakov danes, nas čaka postelja in počitek. Jutri pa naprej.

• Day 3

Topkapi sarayi in mavrične stopnice

April 28, 2022 in Turkey ⋅ 🌙 12 °C

Hitro bežijo dnevi in top 10 Istanbula smo praktično spravili pod streho. Danes po zajtrku se počasi spravimo do Topkapi palače, kjer so več kot 400 let vladali sultani. Vstopnina z vstopom v hareme za nas tri je 55 Eur, ampak za kulturo in širjenje obzorij se baje ne varčuje. Ogledamo si vse štiri dele palače, vključno z nekdaj prepovedanim haremom. Nekoč so tam živeli evnuhi, konkubine, sultanova mati, ogledamo si njihove prostore, kopeli, kuhinje in privatne sobe, kjer je bilo verjetno marsikaj :)

Med 300-500 je bilo žensk v haremu, na voljo sultanu in ostalim "živinam“, vmes pa so še malo osvajali. Ko si ogledamo vse, gremo na dobro in tudi drago kosilok "bratu", potem pa še en daljši sprehod po bazaarjih do t.i. mavričnih stopnic. Realno, sprehod skozi uličice, ki smo jih pred dnevom zgrešili je bolj pisan in zanimiv, kot stopnice same. Ja, zo stopnice,so barvne in to je to :)

Nadaljujemo skozi mesto, mimo tržnice,kjer prodajajo živali, se ustavimo na čaju in kavi, potem pa še enkrat Sheherezade cag kebap, ker je reeeeesss dober. Na poti proti hotelu si še ogledamo Gulhan park z tulipani in večer zaključimo v lokau ob hotelu z vodno pipo, mačjo družbo in čas je za spanje. Jutri še akvarij Sea life, eden izmed 5 največjih akvarijev na svetu, potem pa še zadnji nakupi čajev in pakiranje za domov.

• Day 4

Sea Life akvarij in slovo

April 29, 2022 in Turkey ⋅ ☀️ 18 °C

Lepi sončni dan se začne z dobro mero stresa. Kupimo karte za Sea Life akvarij, ki ima najdaljši tunel, 83 metrov dolg pod vodo in eden najvecjih akvarijev na svetu. Karte 42 Eur in se kuoijo preko spleta, do tukaj vse ok. Potem pa poskušamo z Uberjem, vozniki se sprenevedajo, sprašujejo če je to na Floridi, ker baje ni akvarija v Istanbulu, eden trikrat potrdi vožnjo za 150 TL, potem pa piše da hoče 250 TL,ker je promet. Skratka, izsiljevanje, nategovanje in mirno zaključim, Uber tukaj ne funkcionira.

Recepcionista v našem hotelu prosimo, da pokliče taxi in dejansko v roku 3 minute sedimo v taxiju na poti v akvarij, za 150 TL. Pridemo tja, človek ne vzame denarja in reče, da se okoli 15 ure dobimo. Akvarij je ok, realno ni vreden tega denarja, pa tudi frke ne s prevozom tja in nazaj. Pojemo še poceni malico, pite dve, skupaj malo manj kot 4 Eur.

Ne čakamo do treh najdemo taxi,ki sicer lahko plačamo s kartico, ampak človek ne zna niti ene besede anglesko, kot vsi ostali taksisti očitno. Ludnica....na bankomatih pa denarja ne znamo dvignit,ker je vse v turščini. Skratka...smo v hotelu, čakamo jeznega taksista, ki nas je morda tam čakal zaman,da mu plačamo. Če ne pa smo relativno poceni skozi prišli, ampak tega, ne bi in ne bom več ponavljal.

Popijem en raki in gremo še na zadnji obhod bazaarja, kupiti čaje in potem še večerja, pakiranje in jutri po našo Iso in domov. Taksist je prišel po denar in dobil še zraven 50 TL za vožnjo v prazno. On srečen, mi mirni. Lahko noč.