Italija 2016

• Day 1

...on the road...Cesenatico...Rimini...

June 26, 2016 in San Marino ⋅ ☀️ 25 °C

In smo dočakali ta dopust. Vstajanje ob treh in na pot, dolgih 600 km je za nami. Pri Bologni smo padli v kolono in po cca 25 km voznje malo ja, malo stojimo...smo prišli v mestece Cesenatico, 20 km pred Riminijem. Simpatično mesto, kjer smo se ohladili s pivom in sladoledom, potem pa v Rimini. Hotel Stradiot sicer ni presežek, klima ne dela, wifi samo pri recepciji...za dvi dni bo. Po prvem kopanju v bazenu pri hotelu smo si vzeli 2 uri lepotnega spanca in potem peš do centra Riminija. Ja, tukaj je res preko 11 km peščenih plaž, center mesta pa ni nič posebnega. Mala večerjica, nazaj v hotel, še večerno poležavanje na plaži in prvi dan je mimo. Rimini je sicer oživel ravno po 21 uri, bomo jutri morda malo več žurali, danes si polnimo baterije za dneve pred nami.Read more

• Day 1

San Marino...Rimini...

June 26, 2016 in Italy ⋅ ☀️ 29 °C

Buon giorno...dan začnemo ob 7...jutranje kopanje nam odpade, ker so čistili bazen, zato kar na zajtrk, ki začuda ni povsem klasično italijanski, saj smo dobili tudi šunko, sir, neke pite, jogurt, itd. Po zajtrku pa takoj na izlet v Republiko San Marino. Državo, ki baje ima več avtov kot prebivalcev. Po cca 25 km izven Riminija smo parkirali pred samim starim mestnim jedrom in se za 4 ure predali izgubljanju po simpatičnih ulicah San Marina. Obudil sem tudi par spominov iz maturantskega izleta, se spomnil, kje smo kupovali poceni pivo :) in po rahlem kosilu smo šli nazaj v Rimini. Ker je mala popotnica spala v avtu, sem še poskušal najti famozni hotel Lisi, kjer smo domovali na maturantskem izletu :), žal neuspešno. Očitno po 20+ letih več ne obstaja ali pa so mu menjali ime.
    Vrnili smo se v hotel, se kopali in potem sta punce šle malo same ven, ker je pa tokrat mene malo nekaj zvilo, malo boli grlo, malo hrbet...sem šel na sanacijo v sobo z Lekadoli in upam da bo ok. Večerja ob plaži in spat, jutri je pred nami skoraj 500 km do Barija.

Načeloma pa je takole, Rimini je tipičen primer instant turizma, tukaj je menda 760 hotelov, plaže so razdeljene po odsekih, ki se začnejo od 1 pa preko 90, kar skupaj pomeni praktično preko 12 km peščene plaže...je za videt, ampak ležalnik do ležalnika ni prava scena...zdaj prihajajo malo bolj prijazne in lepše destinacije...

• Day 2

...on the road again...to Bari...

June 27, 2016 in Italy ⋅ 🌙 28 °C

Ko so včeraj Lekadoli oddelali svoje, me danes zjutraj pricaka krasna koprivnica po rokah...alergija na bog ve kaj...zadnja kava v Riminiju...po kremo neko v lekarno...in na dolgo pot...

550 km od Riminija do naše nastanitve malo pred Barijem, La Nuit. Več ali manj 527 km samo avtoceste in prav zanimivo je gledat Italijo ko se iz bogatega severa spuščaš proti turistični sredini in potem se ob avtocesti, ob kateri je dobesedno zid oleandra, vidno pokrajina spreminja v vedno bolj osiromašen jug. Kmalu se voziš po ravnini, v daljavi gledaš vetrnice za elektriko, tu in tam kakšna zapuščena stavba.

Nastanitev smo našli, sicer smo malo iskali, ampak ko smo prišli sem, smo našli mir, ki ga težko najdeš v kakem prepolnem mestu. Naredili smo še skok v trgovino, saj imamo svojo kuhinjo in danes smo kuhali "doma"...seveda ob ogledu tekme Italija-Španija...v mestu, kjer smo bili v trgovini ljudje živijo za ngomet očitno, saj so bloki opremljeni z zastavami, na križiščih se prodajajo dresi, zastave, troblje in ostali navijaški pripomočki...mesto pa pol ure pred tekmo prazno....Forza Azzuri !

Italija je zmagala...mi pa smo ostali "doma"...mala popotnica se je igrala z "domačimi" kužki in tako je dan poln vožnje minil....ogled mesta naredimo jutri, potem pa na plažo Lido in mare al dentro....

• Day 3

Bari...Lido mare in dentro...

June 28, 2016 in Italy ⋅ ☀️ 25 °C

Jutro brez zdravstvenih tegob :) Sonce, veter in zajtrk...po zajtrku proti mestu Bari...ko se prebijemo skozi vso predmestje in gnečo se parkiramo pred starim mestnim jedrom. Klasične italijanske uličice, trgi, cerkvice, obzidje....ampak ne kaj dosti duše. Morda delam Bariju krivico in se duša tega mesta prebudi tako kot ima delovni čas cca. 70% lokalov, od 18 ure zvečer do 2 ur zjutraj :) sicer je bilo danes okoli 10 ure skoraj vse zaprto. Prehodimo staro mestni jedro, naredimo še z avtom en obvoz mesta, tudi tja ko so trajektne luke...nič posebnega. Vrnemo se v naš mali "dom" uživat v hladu in miru.

Popoldne še naredimo premik na plažo 2km stran od nas, Lido Mare in dentro. Plaž tu pač nimajo :) To je v bistvu kopališče, sicer v bazenu je morska voda, ampak kopališče...z vstopnino, ki je nismo rabili plačat ker je bilo še ura do zapiranja...zraven je sicer plaža, kamenje, ampak umazano...jutri bo bolje :)

Večerja in malo pakiranje...pred nami so predvidoma najlepše destinacije....

• Day 4

Polignano a Mare...Monopoli

June 29, 2016 in Italy ⋅ ⛅ 27 °C

Po dolgem spancu se po zajtrku poslovimo od gostiteljice Elene, obeh psov in gremo naprej. Preko 1300 km je že za nami in 37 km od Bari nas čaka lepo mesto Polignano a Mare, mesto legendarnega pevca Domenica Modugna, ki ima tukaj svoj kip. Vooolareee.....mora da je bio strašan lik u svom vremenu :)
    Polignano a Mare je resnično lepo mestece...pečine na katerih stoji in v katere se zaletava morje so resnično krasne. Tukaj je tudi tista famozna restavracija v hotelu, Grotta Palazzese, ki je narejena v pečini nad morjem. Bila je zaprta, slikal od daleč, ampak baje so rezervacije dolgo v naprej polne, hrana pa baje dobra, nič posebnega sicer, ampak cena primerna ambientu :)

Ko si ogledamo še staro mestno jedro, plažo med pečinami pod mestom se odpeljemo naprej, 9,5 km do Monopolija. Tukaj nas čaka prekrasno stanovanje, z teraso na strehi z ležalniki, grilom, pogledom na morje. Malo dražje, ampak ok, cenimo se in prav je tako. Res je lepo in še kuhali si bomo sami. S parkiranjem avta je bilo malo težje, saj je to v strogem centru starega mesta, t.i. Zona Trafico Limitato. Prijazen lastnik nam je našel brezplačen prostor, peljal nas je nazaj z vso prtljago, pomagal celo nositi prtljago...očitno je tudi to v ceni :)
    Ko smo se nastanili smo šli na prvi obhod mesta, si pogledali kje se bomo kopali, mivka bo...in se malce izgubljali v krasnih malih ozkih ulicah. Po kosilu počitek in potem še večerni giro po mestu.

V iskanju marketa, ugotovimo, da je seveda spet vse zaprto. Ko smo se zvečer spravili ven oba marketa v središču delata od 19 ure do 3 zjutraj. Razumi, če moreš. :) Je pa res, da je mesto ob 20 uri bilo polno, na trgu nek koncert, po ulicah godba na pihala in sprevod do morja, spredaj so pa nosli Marijiko in Jezusa...dogaja :)

• Day 5

Fasano Zoo Safari - Alberobello

June 30, 2016 in Italy ⋅ ☀️ 29 °C

...zbudimo se v nov sončen dan...po zajtrku na naši mali terasi gremo v cca 15 km oddaljen Fasano, kjer je Zoo Safari. 22 eur karta za odraslega in 19,50 eur za otroka je sicer mali rop ampak na dopustu ne bomo "šparali", na veselju otroka pa tudi ne :) Skratka, z lastnim avtom se voziš med živalmi, ki so povsem na prostem. Pričakajo te na vratih jeleni, kozli, ovni in tako naprej, nekatere živali niso prav nič sramežljive da ne bi s kopiti se malo naslonila na vrata in pogledala skozi okno. Ta stres mi je bil, hvala Bogu, prišparan :)

Nadaljujemo po poti, ko se pripeljemo do ograje na kateri piše Levi...in dejansko...na pravem safariju moraš imeti srečo da ga sploh vidiš, tukaj so lepo v senci pod drevesi, dva metra od tebe. Potem gre po naprej, zapelješ v medprostor dveh ograj, zadaj zaprejo, spredaj odprejo...kot da sem v neki verziji Jurassic parka...in zapelješ med tigre. Tile tukaj niso kot na Tajskem, ampak lepo aktivno hodijo, se kopajo, pležejo po drevesih, skratka zanimivo videt, ko te loči od take mrcine samo vetrobransko steklo in malo "pleha".

Sledijo medvedi, sloni, žirafe (ki zelo lepo vzamejo arašide iz roke, imajo pa tudi ogromno sline ), zebre, bizoni, opice, konji, osli, itd. Je za videt. Potem se parkiraš avto in greš še na tri atrakcije znotraj Fasanolandie (zabaviščni park), ki je zraven Zoo Safarija. Tu še je razstava reptilov, peljejo te v kletkah med opice, ki veselo skačejo po avtu in še z vlakecom enim obhod do ogleda polarnih medvedov, nosorogov, morskih levov, hipotov...

Ko po vročini oddelamo vse, se odpeljemo še v 10 km stran oddaljeno mesto Alberobello. Znotraj mesta je znamenitost kamnite hiše, ki jih imenujejo Trulli in naj bi bile sezidane brez veziv, iz apnenčestih kamnov nepravih oblik. Naj bi to zdržalo od pradavnih časov do danes. Vsekakor zanimivo videt...škratov ni bilo doma sicer.

Vrnemo se v Monopoli, malo počitka, kuhanje, večerja na naši mali terasi in še zadnji sprehod večerni po lepem Monopoliju. Jutri gremo naprej, v mesto Matera...zagotovo je Polignano a mare in Monopoli tisto ta pravo....res fajn.

• Day 6

Matera

July 1, 2016 in Italy ⋅ ☀️ 28 °C

Po Italiji kar mrgoli krajev, v katerih se počutite, kot da bi stopili naravnost v kak film – obstaja pa en kraj, ki vas popelje v čas zgodnjih kristjanov in celo prazgodovine – to je Matera. In to je naša današnja destinacija. 78 km iz Monopolija, dobro uro vožnje in prispemo sem.

Mestece, ki leži v južni pokrajini Basilicata, ni na ustaljeni turistični poti, je pa nedvomno eden od tistih skritih biserov, ki ga je vredno obiskati.

S svojimi jamskimi bivališči ("sassi"), vklesanimi v apnenčasto pobočje in lego nad reko Gravino je Matera eno od tistih italijanskih mest, ki jih je čas pozabil. Nanjo se spomnijo samo filmarji in turisti, ki iščejo "nekaj drugačnega".

"Podzemno mesto" (Città Sotterranea), kot mu pravijo, je razvoj 19. in 20. stoletja povsem zaobšel, Carlo Levi pa ga je v svoji sloviti knjigi Kristus se je ustavil v Eboliju (1945) označil za enega najbolj "zaostalih" v Italiji. Matera je še do nedavnega ostala tako primitivna, da je služila kot popolna dvojnica za starodavni Jeruzalem.

Mel Gibson je v Materi snemal Kristusov pasijon, nazadnje pa je mesto služilo kot kulisa za najnovejšo predelavo Bena Hura. Mimogrede, v priljubljeni taverni Trattoria Lucana na glavni ulici, Vii Lucani, lahko jeste testenine "fettucine alla Mel Gibson", poimenovane v čast slavnemu igralcu. Ne bomo šli tja :), raje bomo same raziskali lokalne trattorie, buffe itd...nekaj smo ob prvem ogledu že oddelali, poskusili juho iz Materska kruha, itd....tukaj življenje teče drugače, bolj počasi...

Matera sta v bistvu dva kraja v enem – živahno, moderno mesto z restavracijami, hoteli, trgovinami in muzeji, ter Sassi, stari del z jamami, ki so bile prvič poseljene pred približno 9.000 leti, kot ocenjujejo. Baje da jame do prihoda Mussolinija na oblast niso imele elektrike, so pa bile nagnetene z ljudmi, ki so v njih živeli kar skupaj z živino. Po vojni so prebivalce preselili, večina "sassijev" pa je ostala praznih.

A danes je v jamah ponovno živahno, saj je simpatično, neokrnjeno Matero odkrila nova generacija podjetnih malih podjetnikov, gostincev in hotelirjev, ki so nekatere od "sassijev" spremenili v luskuzna domovanja in ateljeje v jamah ponovno živahno.

Del teksta sem si sicer sposodil iz članka o Materi, ki sem ga našel na stricu Googlu, ker sem malo spil :), v bistvu je pa točno tako.

Splača se videt, res je zanimivo, res je lepo, res je kul....malo počitka in še na večerni gir...jutri pa Amalfi coast.

• Day 7

Amalfi coast...Agerola

July 2, 2016 in Italy ⋅ ☀️ 24 °C

...in tako prehitro minevajo dnevi, ko se že poslovimo od Matere. Do naslednjega postanka nas loči cca 250 km, ki sicer do Salerna gre kar hitro. Več ali manj hitra cesta in avtocesta. Potem pa se začne :) Izhod za Amalfijsko obalo in že prvi pogled na morje, na nešteto belih črt, ki jih za seboj puščajo gliserji, daje občutek, da bo gneča. Do mesta Amalfi nas loči le 14 km in ozka cesta, preveč avtov, avtobusov, skuterjev in motorjev in praktično nikjer možnosti za postanek ali parkiranje, zadnje kilometre ne naredi najbolj prijetne. Mesteca so slikovita, podobno sicer kot Cinque Terre, vendar bolj mondeno, dražje, večje. Amalfijska obala je praktično 50 km dolga, zelo strmo vse skupaj in kljub slikovitosti, se bolj ubadaš s tem, da boš nepoškodovan prevozil cesto pred tabo.

Prispemo do Amalfija in si zaželim kave, pa ni nikjer za parkirati. Ura parkiranja je sicer tukaj 5 eur, kar je samo po sebi mali rop, si ne predstavljam kako ceno ima kava in pivo. In tudi nismo izvedeli, ker smo po 20 minutah iskanja parkirnega prostora enostavno obupali nad gnečo in šli naprej proti Ageroli. Vasici nad Amalfijsko obalo, ki se strmo dviguje in po 20 km iz Amalfija prišli na destinacijo Casale Paradiso v Ageroli. Kmečki turizem, hrana vsa domača, dobro rdeče vino, relatvno skromna soba ampak čisto. Glede na to, da bi se morali voziti 45 minut nazaj po serpentinah do obale, bomo danes ostali kar tukaj, malo pogledali domače konje tukaj, šli peš do centra vasice in zvečer Italija nabije Nemce...upam :)
    Forza Azzurri!

Jutri pa Pompeii in poskusiti srečo do plaže :)

• Day 8

Pompeii - Positano

July 3, 2016 in Italy ⋅ 🌙 20 °C

...Zaza in Pelle...prosim da se ne "kurčite" več in se naučite penale streljat...imeli so dobljene penale, pa se žal ni izšlo...samo da Nemci in njihov samovohajoči trener ne bodo prvaki...potem bo že nekako...:)

...dopust sicer prehitro mineva...spali do devetih, kar pomeni, da smo res na dopustu. Zajtrk dober, sveži topli rogljiči, pršut, sir, domača marmelada, domače sladice...vidi se, da smo na "domačiji" :) In se že opdravimo proti Pompejem. Cca. 28 km in smo na mestu, kjer je vulkan Vezuv spremenil to mesto v oglje. Imamo srečo, da je prva nedelja v mesecu in tako prihranimo 30 eur na vstopnini. Lani Knossos, ampak zraven Rima, so to ene izmed najbolj zanimivih ruševin in tudi odlično ohranjene. Dejansko hodiš po tem antičnem mestu oz. kar je pač od njega ostalo, trg, teater, amfiteater, ohranjene hiše z mozaiki in vrtovi...se splača videt res.

Ko nam je dovolj zgodovine in vročine, gremo nazaj proti avtu in ker je bila obljuba, da imamo parking zastonj, če pri njih pojemo pizzo, gremo na kosilo. Cene hude, srednje pivo 7 eur, neke testenine 11 eur in naročimo pač, da se naje otrok, spijem pivo in mi natakar suvereno pokaže, da je parking zastonj, če imamo račun najmanj 40 eur. Lepo so nam ga smestili :) ampak ker smo prihranili na vstopnini preživimo ta nateg...je pa za koga drugega to lahko šola :) I Due Cesari se imenuje ta gostilna s parkirščem naproti vhoda v ruševine Pompejev.

Na poti nazaj se odločimo še za malo plaže in gremo v mesto Positano. Parking ura 6 eur. Invazija američanov in japoncev...temu primerne cene in vse nastavljeno v smislu mondenosti in vse je predrago. Kjerkoli do sedaj smo bili na tem potovanju se nam cene niso zdele pretirane, dražje morda v Cesenaticu in Riminiju, na jugu, Bari, Polignano, Monopoli in Matera pa so cene normalne. Če priblžno gledaš kam greš jest ali greš v market, je v bistvu ceneje kot pri nas. Amalfijska obala pa kot že rečeno te olupi...zato se po serpentinah vrnemo na naš kmečki turizem, pojemo narezek, punce gredo še na en piccolo giro s konji, večerja in spat. Jutri premik proti Sorrentu in še dva dni morja, preden odrinemo počasi nazaj.

• Day 9

Vico Esque - Piano di Sorrento

July 4, 2016 in Italy ⋅ 🌙 23 °C

...še eno lepo prebujanje v našem miru...zajtrk in zadnji pozdrav malemu Antoniu...cca. 30 km stran na severni strani polotoka nas čaka novi mir in rajska terasa s pogledom na Neapeljski zaliv in Vezuv. Ko se nastanimo se odpravimo danes zelo na easy na plažo. Mestece Piano di Sorrento naj bi imelo plažo, ki je mala, dostopna z avtom in ne preveč ljudi. Vse štima in 4 ure uživamo na plaži, mivka, vulkanska :)...dejansko temna mivka...ni to plaža kot jih premorejo v Grčiji...tukaj se pač Italija ne more primerjat...ampak je prijetno...ko atiju začne najedat mivka povsod :) se spravimo še napolnit gorivo, v trgovino in na našo teraso z fenomenalnim razgledom, kjer si naredimo italijansko spizo...pršut, parmezan, sušeni paradižniki, goveji pršut...in seveda...moj Plavac mali by Roki's....

Uživamo, se igramo in jutri nas čaka otok Capri....