Chile
Calderilla

Here you’ll find travel reports about Calderilla. Discover travel destinations in Chile of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Bahia Inglesa / NP Pan de Azúcar

February 5, 2017 in Chile

De dag die volgt is vrijwel alleen een reisdag. De afstand valt mee in kilometers, maar door de haarspeldbochten, de hoogtes en de eentonige woestijn omgeving, komen we toch niet zo ver als gehoopt. We stoppen bij het strand/jongeren camping bij Bahia de Inglesa en eten hier ook even iets in het stadje.

We werden al gewaarschuwd voor het geluid van de feestende jeugd en of we niet op de familiegedeelte van de camping wilden staan. De jongeren houden inderdaad wel van een feestje houden. Na onze tweede groep plassessie om 6 uur ochtends was het feest ook nog vol in de gang. Waar is de goede oude tijd gebleven dat we aan konden sluiten...?

Dat Chilenen af en toe niets snappen van timing door waren we al wel achter, maar toen we om half 8 ritmisch wakker gemaakt werden door de buurman die met een elektrische pomp een luchtbed van één van de partyjongeren aan het oppompen was, brak ons verzet. Lekker op tijd wakker dus en al snel zitten we klaar voor een potje rummikub. We hebben besloten dat we het niet meer gaan redden naar de Atacama woestijn, omdat dat nog ruim 800 km rijden is. Dit zou betekenen dat we dan nog ruim 5 volle dagen (heen en terug) in de auto zouden moeten zitten en dat is toch wel iets zonde voor de vakantie van Rick en Lot.

Op naar Nacional Park Pan de Azúcar dan maar. We worden gelijk welkom geheten door een prachtig mooi strand waar we even gaan lunchen. Na nog even een kort het park te hebben verkend, besluiten we om terug te rijden naar het strand en om, na een frisse duik, hier ook te blijven slapen. Top plek! Beetje jammer is wel dat Lotte alweer wint met rummikub, maar 'gelukkig' is het al snel donker. Dan maar het spel '30 seconds' spelen totdat er opeens wat vossen gedag komen zeggen. De wolf jaagt ze weg, maar we besluiten toch in de tent, veilig op het dak, de wedstrijd voort te zetten.

Na wakker te worden in een oase van rust en super mooi uitzicht op het strand, is het tijd om pinguïns te kijken. Hier krijgen we namelijk nooit genoeg van!
    Met 10 andere toeristen in een vissersbootje hebben we een rondje langs het eiland voor de kust gevaren en hebben we naar wat pinguïns, maar met name naar zeeleeuwen gezwaaid. Je kan merken dat groen links hier minder actief is, want om deze dieren in actie te zien, werden er nog net geen vissen naar hun koppen gegooid. Wel leuk om nu echt een een keer dicht bij de zeeleeuwen te komen, helemaal voor onze dierenvriend Rick.

February 28, 2016 in Chile

Gerade angekommen. Das Hotel hat uns angeschrieben dass der Strassennamen sich geändert hat und am Haus kein Name steht, mal sehen ob wir es finden. Hier am Strand habe ich irgendwie Nordseegefühl, der Küstennebel lässt die Temperatur nicht dramatisch steigen.
    Der Ort erinnert an Cuxhaven im Sommer, der Restaurant- und Strandbetrieb auch.
    Haus gefunden, tatsächlich kein Name am Gebäude, ein 4-Zimmer Hotel, sehr schön. Warm wird es auch und die Sonne ☀ lacht.Read more

March 2, 2016 in Chile

Regen in der Wüste... Es hat ziemlich gepladdert heute Nacht und am Morgen war es grau bis zum Mittag. El Nino lässt grüßen, man sagt man könne sich nicht erinnern wann es um diese Zeit schon mal geregnet hätte. Ab Mittag dann wieder Sonne, am Strand viel Strandgut, sogar tote Seelefanten.
    Unser Hotel zum Abschluss. Morgen geht's nach Punta de Choros.

March 7, 2016 in Chile

Zwischenstation auf der Rückfahrt nach Antofagasta, ca. 5h Wegzeit für 380km.
    Hohe Geschwindigkeitsschnitte sind hier nicht möglich. Schönes Wetter hier, kein Küstennebel.

August 21, 2016 in Chile

Der Grund unseres Aufenthaltes in Caldera war in erster Linie der schöne Strand in Bahia Inglesa. Im chilenischen Sommer ist der Strand überfüllt mit Einheimischen und ausländischen Urlaubern. Jetzt, Ende Winter, lagen nur ganz wenige im Sand und noch weniger wagten es bei diesem kühlen Wind, sich im Bikini aufs Strandtuch zu legen. Anhand der vielen Restaurants und Unterkünften war es einfach festzustellen, dass dieser Ort vom Tourismus lebt. Wir waren nicht unglücklich darüber, im fünf Minuten Taxifahrt-entfernten Caldera abgestiegen zu sein, denn dort war alles ein bisschen günstiger.Read more

Bahia inglesa, Chile

January 15, 2017 in Chile

Einer der schönsten Strände in Chile er ist eine Stunde Busfahrt von Copiapo weg. Er ist sehr überfüllt doch wenn man ein wenig weiter geht kommt man eine dünnenlandschaft die den perfekten Platz zum Wildcampen bildet. Ich blieb dort 3 Nächte alleine mit meinem Zelt und dem unglaublichen Sternenhimmel direkt am Strand. Es war wunderschön und da es mehrere Personen an dem Strand gibt die Wildcampen interessiert es dort keinen und man wird keine Probleme bekommen. Der perfekte Ort um sich ein wenig Auszeit zu gönnen.Read more

Calderilla