Osaka en Nara

May 13, 2017 in Japan ⋅ ⛅ 18 °C

Vanuit okinawa vliegen we naar Osaka. Deze grote stad lijkt ons de ideale uitvalsbasis voor de voormalige hoofdsteden Nara en Kyoto. Osaka zelf kent ook een aantal hoogtepunten waaronder een groot kasteel met een mooi uitzicht over de stad. Verder is Osaka een belastingvrij winkelwalhalla, waar je ook geweldig lekker kunt eten. Enorme LCD schermen en mega reuzenkrabben aan de gevels proberen klanten naar binnen te trekken. We kijken onze ogen uit!

Twee dagen later willen we naar Kyoto gaan, maar dan bereikt ons het treurige nieuws dat oma er niet meer is. Onze plannen gaan direct overboord en we vliegen de volgende ochtend naar Nederland. In de middag zoeken we wat afleiding en lopen uren rond in het enorme en prachtige aquarium met een walvishaai en Manta Ray. Het voelt heel onwerkelijk allemaal, ook het feit dat we naar huis gaan geeft een heel vreemd gevoel. Het is, eenmaal thuis, echter heel fijn om als familie bij elkaar te zijn en alles samen te delen. De uitvaart is prachtig en we zijn ontzettend blij dat we erbij konden zijn. Na een week in Nederland, vliegen we weer terug naar Osaka om onze reis te vervolgen.