Kyoto & Osaka

May 21, 2017 in Japan ⋅ ⛅ 28 °C

Na een week vliegen we terug naar Osaka om onze reis te vervolgen. Een gek gevoel om weer terug te gaan, maar we hebben er wel zin in. In Kyoto wachten onze vrienden karim en liesje op ons, die een paar weken in japan op vakantie zijn.

Hoewel het een lange reis is geweest pakken we in Kyoto direct de fiets (het is ochtend als we aankomen) en verkennen we met z'n vieren de stad. We bezoeken het bamboebos en de inari shrines. Deze laatste plek bevat een enorme slinger van wel 32.000 shrines waar je onderdoor loopt alsof het een soort tunnel is. Het is de meest gefotografeerde plek van Japan en ook wij maken er een stuk of.. nouja heel veel! Samen bekijken we ook het gouden paviljoen, een soort buitenhuis van de toenmalige shogun, omringd door een mooie tuin.

Na een paar dagen reizen we samen naar Osaka. Daar bezoeken we onder andere het kasteel, de vele grijpautomaten, pachinko (met name Karim). We eten ook in een tof (en lekker!) sushi restaurantje waar de bordjes met eten als een soort treintje langskomen (altijd al willen doen!!!) We proeven sake met een lokale liefhebber. Oja en natuurlijk... checken we een paar goede craftbeer cafés :). Maar het hoogtepunt van Osaka is toch wel: universal studio's themepark! Geweldige attracties, Harry Potter is het meest bijzonder, maar ook Spiderman, Jurrassic park + the Flying dinosaur achtbaan, Jaws en een watershow waarbij mensen worden nat gespoten zijn om niet te vergeten. We hebben de grootste lol gehad, bedankt Liesje en Karim voor de leuke tijd!