Tokyo

June 1, 2017 in Japan ⋅ ⛅ 25 °C

Met een nachtbus reizen we van Osaka naar Tokio. We bezoeken Shibuya, een wijk met veel winkels, restaurants en een uitgaanscentrum. Het hoogtepunt van deze wijk is het drukste kruispunt ter wereld! Aan alle kanten van het kruispunt gaat het voetgangerslicht tegelijk op groen. Kris kras door elkaar steken mensen tegelijk over. Ook hebben we een bezoekje gebracht aan de het bizarre Akihabaradistrict, waar allerlei elektronica, neonverlichting en verdiepingen vol miniatuurpoppetjes te vinden zijn. Een andere bijzondere wijk die we bezocht hebben is: Harajuku, een wijk waar veel jongeren te vinden zijn. Op zondag kun je hier meisjes gekleed zien lopen als Harajuku Girls. Wij zijn hier op een andere dag, maar vermaken ons prima. We zien winkels van modeontwerpers, grote warenhuizen en kleine boetiekjes in de kronkelige straatjes. De architectuur is erg bijzonder in deze wijk. Net als in ieder land bezoeken we graag het nationale museum en zien vooral prachtige kunstwerken en het Uneno park.

De laatste dag gaan we naar de Senso-Ji tempel (de oudste tempel van Japan) waar verschillende Japanners foto's maken in traditionele kleding. Tegen de avond bezoeken we de Skytower die 634 meter hoog is, we hebben een schitterend uitzicht over de uitgestrekte stad.