Costa Rica
Bolívar

Auf nach Costa Rica

April 29, 2022 in Costa Rica ⋅ ☁️ 22 °C

Nach etwas weniger als vier Monaten in Zentralamerika bin ich in Costa Rica, dem fünften Land angekommen. Ausgangspunkt für die Reise ist die Hauptstadt San José, die für die meisten Touristen nur ein Zwischenstopp ist. Ich war zwei Nächte dort. Das Barrio Escalante in dem ich übernachtet habe, ist eines der schöneren Viertel mit vielen Restaurants und Bars. Ansonsten hat die Stadt eher wenig zu bieten.Read more

Weiterreise nach Costa Rica

April 29, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌧 22 °C

Vier Wochen sind schon vorbei!! Es ist wahnsinn wie die Zeit vergeht. Ich sitze im Flugzeug nach San Jose und kann es kaum erwarten Pascal endlich wieder zu sehen. Andererseits schwelge ich in Erinnerungen an die letzten vier Wochen. Vier Wochen, in denen ich so viel erlebt habe und mich einfach toll gefühlt habe.
      Das Flugzeug landet in Costa Rica, nach der Passkontrolle hole ich meinen Koffer und suche Pascal.
      Es ist einfach schön ihn dort zu sehen😍
      Wir holen unser Mietauto und fahren in strömendem Regen richtung Nationalpark Braulio Carillo. Wir haben hier ein Zimmer gebucht mitten im Dschungel. Sehr spannend, mit all den Tiergeräuschen einzuschlafen. Ich habe für Pascal noch eine Lei mitgenommen aus Hawaii. Sie bedeutet innige Liebe und feste Umarmung eines geliebten Menschen.❤️

• Day 2–4

Daar zijn we dan, San José!

October 19, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌧 24 °C

Via Atlanta ben ik vandaag aangekomen in San Jose! Dank voor alle leuke berichten en berichten van medeleven! Hectisch begin wel.

Helemaal gaar en verlept kwam ik uit het vliegtuig op luchthaven Atlanta. M'n tas dus mee aangezien het inchecken niet meer was gelukt. Ik had een lange overstap (lees 8u) dus ik vond een plekje op wat banken en probeerde wat te slapen. Gelukkig was het vrij rustig en kon ik wat slapen. Om 9:45 zou ik vliegen, dus rond 7:30 dacht ik, het is tijd om te zoeken waar ik heen moet. Er stond E18. Ik had überhaupt geen bord van E gezien, 'gaan we weer' schoot er door m'n hoofd. Ik had gelukkig nog tijd en gaandeweg kwam ik er achter dat Atlanta echt een gigantisch vliegveld is! Misschien nog wel groter dan New York. Via een interne metro kwam ik bij E uit. Deze metro begon bij T en eindigde bij F, juist snap jij hem nog?! Gelukkig E18 gevonden in een compleet ander deel. Hier een koffie en wat lekkers gehaald en uiteindelijk het vliegtuig in, daar nog eventjes geslapen en aangekomen op San Jose weer langs de immigratie. Wat een feest! Deze rij (zie foto) was iets korter dan op New York, maar nog steeds zo druk. Hier zaten wel stuk of 10 mensen in de immigratie hokjes waardoor het voorspoediger verliep. Gelukkig had ik geen overstap, dus ik kon er wel om lachen. Weer een stempel rijker in m'n paspoort en uiteindelijk naar m'n hostel. Wat een reis. Lekker gedoucht en daarna langs de super geweest en genoten van een biertje met een zakje chips. Ik wilde pinnen, maar iets ging niet helemaal goed waardoor ik nu door 2 euro gepind te hebben 10 euro heb betaald. Nouja leergeld dan maar🥲😅

De wolken hangen laag in de bergen en overal waar je loopt zie je die bergen, best wel gaaf. Het is regenseizoen dus geen brandende zon, maar wat druppels en wolken hier en daar. Wel is het tussen de 20 en 26 graden dus de korte broek die kan wel aan.
      Overal hoor ik constant vogels, ook in het hostel tijdens het tanden poetsen. Hoe leuk is dat. Ik zit nog onwijs in de Nederlandse vogels, want 'hé dat is een kauw maar nee langere staart en deze zingt heel mooi' of 'hé dat lijkt wel een wielewaal, maar dan minder geel en met een witte kraag' of 'hé is dat niet een mus, maar dan met een beetje oranje en een wenkbrauw streep' of 'Is dat geen spreeuw, deze is veel bruiner dan een spreeuw'. Gelukkig heb ik hier een fantastische app (Merlin) voor die aan de hand van het beantwoorden van 5 vragen weer geeft welke vogel(s) het zouden kunnen zijn. Zo heb ik alweer allemaal vogels geleerd.
      Ik ben vrij moe, morgen de eerste volle dag hier. Kijken wat het mij brengt. En zaterdag door naar La Fortuna.

Bolívar, Bolivar