Costa Rica
Lomas Quesos

Liberia

October 26, 2022 in Costa Rica ⋅ ⛅ 25 °C

Eigenlijk zijn we nu op de helft van onze vakantie echter de terugvlucht op woensdag is geannuleerd, we weten inmiddels dat we een dag later terugvliegen en de extra dag in San José verblijven. Dus inplaats dat we donderdag landen in Amsterdam wordt het vrijdag. Liever extra dag aan het strand gehad maar goed, het is nu even niet anders. En misschien heeft een dag in de hoofdstad ook wel wat.
      Vandaag ochtendwandeling van circa 2 uur in nationaal park Rincón de la Vieja, dat aan de voet van een vulkaan ligt. Wat zien we allemaal onderweg: onder andere kokend modder, wurgbomen, mooie water stroompjes, een confrontatie tussen de bladsnijder mieren en het leger van de zwarte mieren, en een krater met geel water. Heel anders weer dan het regenwoud: als ik het goed begrepen heb wordt dit ook wel het droge woud genoemd.
      ‘s Middags lunchen, Ajax - Liverpool kijken, lekker relaxen aan het zwembad, dobberen in warmwater baden en van een rots springen in de rivier. Het lijkt wel vakantie🙃

La Fortuna - Liberia

October 25, 2022 in Costa Rica ⋅ 🌧 24 °C

Vandaag vertrekken we op tijd vanuit La Fortuna met het busje richting Liberia, waar we 2 nachten zullen blijven en ook de woonplaats van onze reisleidster Tania. Het eerste deel van de reis gaat over wegen met heel veel bochten en het tweede deel over niet zo maar een snelweg, de langste snelweg ter wereld (25.000 km lang): de Pan-American Highway.
      Onderweg hebben we 3 stops: de eerste op een locatie met een schitterend uitzicht over het Arenal meer en de tweede stop bij een waterval, waar we ook de tijd hebben voor een verfrissende plons.
      De laatste stop is in Liberia, waar we een broodje eten bij de Subway, pinnen en boodschappen doen. Bij het pinnen kun je overigens kiezen uit 2 valuta’s: wil je Costa Ricaanse Colonnes uit de pinautomaat of Amerikaanse Dollars.
      Hierna rijden we nog 10 minuten door naar onze volgend logeeradres voor 2 nachten: ligt weer op een schitterend resort met zwembad en Spa met warm water- en modderbaden. Denk dat we het hier wel 2 dagen uithouden, tussen de brulapen, ara’s en andere dieren en planten.

Lomas Quesos