Denmark
Ejby

13-8 Spanager

August 13, 2021 in Denmark ⋅ ☁️ 23 °C

Er bleek toch een beetje verlichting te zijn vannacht, kon ik nog wel omheen kijken. Maar heel veel lichtvervuiling. Gelukkig gaf dat niet, want het was bewolkt ☹️.
      Ik was weer vroeg wakker en besloot lekker voor de tent mijn havermout te maken. Meestal doe ik dat in de overal aanwezige keukens, maar deze is knetter ver weg en een steile heuvel op. Er was geen zon, maar de tent was gelukkig droog omdat het niet zo koud was vannacht. Zit ik net lekker, water staat op, al mijn spulletjes om me heen en helemaal top, gaat het regenen. Nee wérkelijk. En ik had willen gaan zeilen vandaag met een vikingschip, maar het is windstil. En toen had ik voor het eerst echt de pest in over het weer. En dan zit je in de tent, kan ik niet eens footprints, want de enige plek met Wifi op deze "kleine" camping is 1/2 km ver weg. Echt waar, ik overdrijf niet! Grrrrr.
      Het wordt weer droog, maar de zon blijft zo te zien nog verstopt, en zo droogt de tent zó langzaam. Dan toch maar gewoon inpakken. Ben ik net klaar: zon. Hahaha. Met naar de we wifi fietsen en naar de uitgang, heb ik er op 60 meter na al 2 km op zitten.
      Vlak na tienen ben ik bij het vikingschip museum. Handig, want het opent om 10 uur (wist ik). 5 verschillende schepen hebben ze gevonden, op een kluitje, om een zeearm af te sluiten. En ze hebben replica's gemaakt om te zien hoe dat ging en of je er dan echt de zee mee op kan. Ja.
      Daarna de kathedraal, moet ik dik toegang voor betalen. Dan maar niet. Slot uit 17nogwat waar de koning wel eens verbleef.
      Een leuke route een stad uit hebben ze hier nog niet ontwikkeld, maar na de kruising met de snelweg wordt het beter. En bij gebrek aan bezienswaardigheden fiets ik eindelijk eens door. Ik mag ook niet bij iedere pruimenboom vergelijkend warenonderzoek doen. Pas na een half uur zie ik weer mega grote grafheuvels (steentijd). Beetje jammer is, dat het núdus wel lekker waait, tegen ja.
      Na Borup wordt de 85 opeens 90. Even wennen, vooral de start. Lijkt me wel een paadje voor Willem! Ik snijd een stuk af naar de camping, maar dat ís een griebus! Hutje op mutje, als je aan komt rijden lijkt het wel een afvalscheidingsstation en heel veel herrie van de snelweg. Hier wil ik echt niet zijn. Dus door naar een shelter met kraan en water. Route is leuk en echt langs een riviertje, met de wind nu schuin achter. Het was nog leuker geweest als de snelweg wat verder weg had gelegen. Is die shelter bezet met iemand die daar gaat BBQen met zijn vriendin. Ze blijven niet slapen. Toch maar gebleven, het is een mooi plekje. Door de oogstmachines hoor je de snelweg niet. Maar helemaal leuk vind ik het niet. Ik kan me niet wassen, geen kamp maken. Bah. Maar vooruit maar.
      Later maken ze de shelter vrij zodat ik kamp kan maken. Lief. Wassen lukt ook niet als ze weg zijn, want ondertussen is er een Roemeense fietser bij gekomen.

Ejby