Ecuador
Turi

W-day: trouw Francesca en Claudio

March 2 in Ecuador ⋅ ☁️ 18 °C

Eindelijk, de dag waar we allemaal lang naar uitgekeken hebben! De trouw is gepland om 12u in het mooie kerkje van Turi, een dorpje naast Cuenca van waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad. De voorbereidingen starten al een pak vroeger: om 9u zijn de dames al druk in de weer om zich piekfijn op te maken. En het resultaat mag er zijn! De vrouw van het hotel komt af en toe fluitend door de deur kijken 😊
      We zijn goed op tijd aan de kerk en iedereen is een beetje zenuwachtig. We weten niet goed wat te verwachten. De zenuwachtigheid neemt al wat af als we heel hartelijk begroet worden door Claudio en zijn familie. Niet veel later komen alle vrienden en familie aan. Alle vriendinnen van Francesca assorti in het blauw, alle vrienden van Claudio in wit hemd en bretellen. Nadat iedereen een plaatsje heeft gevonden komen Francesca en Mario (de papa) aan. Ze stralen allebei een zien er schitterend uit. Van de mis zelf hebben we weinig begrepen, voor een volgende huwelijk in het buitenland zullen we toch de taal moeten leren 🫣
      De mis is net op tijd gedaan om Francisco en Claudio droog naar buiten te kunnen laten gaan. Kort erna barst er een wolkbreuk uit, we rijden met de grootouders van Francesca in de gietende regen mee naar de feestzaal. Gelukkig is er voor de grootouders een plaatsje voor de deur gereserveerd en worden we met een ☂️ naar binnen geëscorteerd.
      De locatie van het feest is, hoe kon het ook anders, prachtig. Buiten staat er een gigantische tent voor het dansfeest, binnen staan de tafels gedekt voor het eten. We worden door veel mensen aangesproken met de vraag wie we zijn en waar we vandaan komen. Als we België antwoorden krijgen we dikwijls de reactie 'aah, la familia de Belgica!' Het feest is in het kort samen te vatten als: veel en lekker eten, nog meer cocktails en sterke drank, heel veel Spaanse muziek en ongelooflijk veel sfeer!
      Rond 22u laten we de feestende massa voor wat het is en vertrekken we stilletjes aan terug naar het hotel. De taxichauffeur zet het feest verder in de taxi door de Brabaconne en het Ecuadoriaanse volkslied te spelen 🇧🇪🇪🇨

Mirador de Turi

May 2, 2022 in Ecuador ⋅ ☁️ 18 °C

Wie wir leider feststellen gibt es doch keinen bus direkt von hier nach peru....also Planänderung , eine Nacht wird verlängert und morgen in aller früh dann mal ab zur Grenze und sehen wie wir dort vorran kommen.
      Immerhin haben wir dadurch eine Tag mehr in Cuenca gewonnen 😜
      Nach wie vor gefällt uns diese Stadt nämlich ziemlich gut und heute haben wir dazu auch noch bestes Wetter.

Zuerst besuchen wir den recht neu und schön angelegten botanischen Garten, anschließend soll es eigentlich zum Mirador de Turi gehen....allerdings stellen wir erst fast ganz oben fest, das die Treppen wohl ins Nichts führen 🤣
      Trotzdem hat man von hier einen wundervollen Ausblick über ganz Cuenca den wir eine Weile genießen bevor es ab zurück in die Stadt zum Essen geht 😋

Nach Guayaquil

October 15, 2023 in Ecuador ⋅ ⛅ 14 °C

In Cuenca der Kulturmetropole Equadors geniessen wir eine Stadtbesichtigung. Wir starten in Turi, wo wir eine tolle Aussicht auf die Stadt haben. Wir sind erstaunt über die vielen Kirchen, die schönen Plätze und 5 Flüsse. Der Markt ist sehr interessant mit den vielen farbenfrohen Blumen, Früchten und dem Fleisch.
      Weiter geht es über den Cajas Nationalpark nach Guyaquil.

Morgen fliegen wir nach Galagapos und werden wahrscheinlich keinen Internetzugang mehr haben.

Hop On - dont hop off-

November 21, 2023 in Ecuador ⋅ ☁️ 68 °F

I’m feeling better today and I got the hop on bus. This has worked for me in the past and again it was good. I saw some of the city that I haven’t seen before, and went high up to the top of the city for a view. About 2 hours total. I will hop on again later today and meet D&J at the top at a restaurant.Read more

Turi