Uluru, Kata Tjuta (Olga's)& Kings Canyon

August 3, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 15 °C

Laatste dag in NZ doorgebracht met Norci, oud collega en huisgenootje, zij woont en werkt nu in Auckland en was toevallig vrij op maandag. Dus lekker geluncht, wandeling gemaakt naar een hill in de buurt en wezen wandklimmen. Best leuk en actief. Vervolgens bij mijn hostel afgezet en maar een wijntje gepakt met mijn kamergenoten. Moest om 3u opstaan, dus dacht met wijntje iets meer kans om te slapen... helaas... niet geslapen..

Vervolgens om 6.45u het eerste vliegtuig in naar Brisbane, 3.50 uur, daarna een overstap van bijna 2 uur en door in het vliegtuig naar Alice Springs, 3.5uur. Super koud in het vliegtuig, maar zo'n gaaf uitzicht. Rode dessert, met wat groen en strakblauwe lucht, geweldig!

Eenmaal in Alice Springs stonden Michaela en Nora al te wachten, dus de auto in en 160km gereden naar onze free campsite. Hier tent opgezet, gegeten en gekaart en bed ingedoken. Lange reisdag, maar voelt goed om weer in Ozzie te zijn en heb goed gezelschap ☺

Volgende ochtend doorgereden naar Kata Tjuta National Park. Hier eerst de Olgas bezocht, super gaaf en indrukwekkend. Wat korte wandelingen gemaakt en doorgereden naar Uluru voor sunset. Helaas was net bij het laatste stukje wat bewolking, dus niet de magische kleuren gezien, desalniettemin nog steeds indrukwekkend. Volgende ochtend vroeg op voor zonsopgang, helaas was het erg bewolkt en begon het ook te regen, dus behalve een grijze Uluru niet veel. De regen even afgewacht en begonnen aan de base walk rondom de Uluru, paar buien en veel wind (dacht dat we in de dessert waren?!) Zelfs kleine watervallen vanaf de Uluru kunnen zien, blijkbaar naar 1% van de mensen die dat ziet. Toch besloten nog een extra nacht te blijven en nog 1x de zonsopgang gaan proberen. Deze was wel erg gaaf.

Na zonsopgang doorgereden naar Kings Canyon, geweldig dit! Onderweg eerst een wilde kameel gezien. Stak heel relaxed de weg voor ons over. Michaela rn Nora geloofde niet dat er wilde kamelen waren... ik had gelijk 😊 En dan Kings Canyon zo indrukwekkend en geweldige omgeving. Hier een hike gemaakt naar de top en hier rondgelopen, super gaaf!

Na de hike doorgereden naar onze campspot en een kangaroo gezien, ondanks dat ik ze al eerder gezien heb, toch leuk 😊 eenmaal aangekomen bij de campground maakte de auto een raar piepend geluid. Iemand gevraagd of ze verstand van auto's hadden, hij dacht dat het de rem was. Dus wiel eraf gehaald, gekeken, konden niks vinden, wiel er weer opgezet en op de een of andere manier was dat genoeg, magische handen, alleen geen idee wat we gedaan hebben, haha...

De volgende ochtend hadden we een dingo op onze campsite. We hoorden ze al 2 nachten geleden (dacht dat ze alleen op fraser island leefden, blijkbaar dus niet). Vervolgens weer terug naar Alice Springs gereden. Hier een extra deken kopen (het vriest hier 's nachts en overdag is het 29 graden, dat noemen ze winter 😂). Dan weer afscheid nemen van Nora, zij gaat naar Adelaide en Michaela en ik gaan door naar Darwin.

Foto's van mijn laptop volgen later als ik we in Darwin zijn waarschijnlijk :-)