Devils Marbels, Litchfield NP & Darwin

August 11, 2018 in Australia ⋅ ⛅ 26 °C

Nadat we afscheid hadden genomen van Nora zijn we vertrokken richting Darwin. Na Alice Springs tot Uluru en terug wat al zo'n 1200km was, hadden we nu weer 1500km voor de boeg. Veel rijden dus en onderweg niet veel te zien.

Eerste stop was Devils Marbels. Dit zijn grote rotsblokken die willekeurig gedropt lijken te zijn. Wel gaaf in een vlak landschap met rode aarde, witte grassige planten en lage bomen en dan vanuit het niets mega rotsformaties. Hier op de camping ernaast verbleven waardoor we een gave zonsondergang en zonsopgang hebben kunnen zien.

Vanuit Devils Marbels doorgereden naar de natural hotsprings in Katherine. Hier in gezeten na zonsondergang, dachten dat is gaaf met de sterrenhemel boven je. Wat ook het geval was, totdat Michaela iets over haar schouder voelde lopen (waarschijnlijk een kikker) en ik er toen klaar mee was. Dus de hotpools uitgegaan en drankje gedaan met wat live muziek.

Vervolgens naar Litchfield National Park doorgereden. Hoorde hier erg veel goede verhalen over. Park was mooi veel verschillende watervallen en meertjes om in te zwemmen, erg lekker aangezien de temperatuur rond de 30graden is elke dag. Hier verschillende hikes gemaakt, en vooral veel genoten van de zon. Naast onze camping was een waterval met groot meer, heerlijk. Voordat ik het water in ging zag ik al een grote salamander op de rots zitten, dus niet echt relaxt gezwommen. Vervolgens wat informatie gelezen dat er kleine krokodillen zwemmen (blijkbaar niet gevaarlijk) en dat het in regenseizoen gesloten is, omdat dan de zoutwater krokodillen via de riviertjes in het meer komen. Na deze info, heb ik er maar niet meer gezwommen :-)
    Verder in datzelfde stuk hingen de bomen vol met mega grote vleermuizen (fruit bats) die een mega lawaai maken.

Vanuit Litchfield NP doorgereden naar Darwin, wederom veel goede verhalen over gehoord en dat was waar. Goede vibe, relaxte atmosfeer en klein centrum. Hier overdag het centrum verkent (shoppen en eten :-)) en bij het lagoon gelegen. In de avonden naar de Mindil sunset beach market geweest, uit gegaan, film gekeken in deckchair cinema (open lucht bioscoop), krokodil en buffalo gegeten, was beide niet heel bijzonder alhoewel buffalo wel een aparte smaak had en tips gekregen van onze host. We hadden via couchsurfing een slaapplaats geregeld voor het weekend wat super was. En nu door naar Kakadu NP :-)

Heb nog wat foto's aan het afgelopen bericht toegevoegd :-)