Mostra sulla mappa
  • Giorno 19

Beijing - Dumpling party

22 luglio 2016, Cina ⋅ 🌙 26 °C

Het ontbijtje vandaag moet vermeld worden, want we hadden zowaar de mogelijkheid om wafels, yoghurt, fruit en muesli te eten. Een waar genot na kilo's noedels.
    De zoo van Beijing was het eerste op onze planning voor vandaag. Het was veelbelovend, maar uitermate teleurstellend. We werden er beiden triestig van om te zien hoe de dieren erbij zaten en hoe ze behandeld werden door de bezoekers. "No knocking on the glass" werd overal genegeerd, eten en afval werd bij de dieren gegooid, mensen die de nachtdieren belichten met hun cameraflash... Gelukkig kwam de rainbow warrior in ons naar boven en begonnen we mensen erover aan te spreken.
    Na de koude douche van de zoo zijn we Mao gaan bezoeken bij Tianmen. Erg druk, maar wel de moeite daar.
    In ons hostel is het elke vrijdag gratis dumpling party. Daar moesten we gewoon aan deelnemen. Eerst samen dumplings maken. Nadien dumplings naar binnen steken totdat je barst. Top!
    De dag hebben we afgesloten met een bezoek aan een nachtelijk "foodtruck market" op zijn Chinees: schorpioenen, zeesterren, zeepaardjes ...
    Leggi altro