Dag 7 - Calgary

July 12, 2022 in Canada ⋅ ☀️ 29 °C

Vandaag leren we dat Eva mee kan doen met een routine in Belgium's Got Talent waar Dan Karaty trots op zou zijn qua choreografie, maar eerst...

Vandaag plannen we een "praktisch" dagje in. We moeten namelijk een simkaart regelen voor de komende weken zodat we Google Maps vlot kunnen gebruiken tijdens de lange autoritten. Eerst maffen we heel de klok rond, want de jetlag gecombineerd met weinig slapen en een drukke dag Stampede zorgt ervoor dat we toch wat minder energie hebben dan we gewend zijn.

Gelukkig zijn Canadezen echt enorm vriendelijk. Terwijl we aan het kijken waren op een plattegrond om een telecomwinkel te zoeken, sprak iemand ons aan of hij ons kon helpen. Binnen de twee minuten stonden we in een zaak en vijf minuten later had ik Canadese 4G!

Verder voelt Calgary een beetje aan als mini Toronto, compleet met een eigen toren, waterkant, wolkenkrabbers... Onze honger stillen we met een pulled pork pizza!

Aangezien we het vuurwerk van gisteren wel echt mooi vonden, besloten we om het 's avonds nog eens mee te pikken. Deze keer, omdat we geen tickets hadden voor vandaag, moesten we wel een alternatief zoeken. Scotman's Hill is blijkbaar de place to be hiervoor. Het is een heuvel vlak naast de arena van het vuurwerk. Je krijgt er ook nog eens een prachtig zicht op de skyline van Calgary. We konden er genieten van de lichtshow voor een tweede keer.

Weet je wie er ook nog kon genieten? De gehele mugpopulatie van Calgary. Die zoemende rakkers waren blijkbaar ook fan van het vuurwerk (of van de verzameling warme lichamen op de heuvel). Zonder overdrijven, het waren er echt meer dan we ooit hadden meegemaakt. Muggenspray met 30% deet had geen effect, maar de choreografie van Diamond Urky daarentegen. Gewapend met twee Decathlon handdoeken ging ze de beesten te lijf in een dodelijke dans. Die 1 meter 80 aan moordlustige Belg gaan de muggen zich nog lang herinneren (en de andere personen op de berg ook).