Dag 11 - Van Golden naar Vernon

July 16, 2022 in Canada ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag moeten we jammer genoeg vertrekken uit onze AirBnB in Golden. Dag dag Pascuale de hond en hallo lange rit naar Vernon.

Het is best rustig om te rijden in Canada. 460 km lang een weg doen waar je maar 80 mag... Dan heb je af en toe goesting om je benen eens te strekken en iets lekker te bikken. Vandaag is die stop in Revelstoke waar dan ook nog eens toevallig een lokaal marktje bezig is.
    We pikken er ook een gezellige lunch mee. De meeste restaurants hebben echt een enorm uitgebreide ontbijt / lunchkaart. Onze keuze: gepocheerde eieren, gerookt vlees, gebakken patatten, toast, tortilla met zalm, spek ... Bourgondiërs in Canada, check!

Om de spannende tocht van gisteren wat te compenseren hebben we vandaag een wijngaardbezoek gepland. 5 wijntjes krijgen we te proeven samen met een rondleiding in de prachtige Quail's Gate Winery, gelegen naast een rivier met zicht op de vallei van Kelowna. Ze maken hier een speciale "ijswijn" die gemaakt wordt van druiven die geplukt worden als het kouder is dan -10 graden. Enorm zoet en 50 dollar voor een flesje van 200 ml. Toch maar niet. We kopen er wel een fles Gewürztraminer (lekker geleerd doen met wat we geleerd hebben) om één van de volgende dagen te nuttigen. Om de culinaire dag af te maken (en de wijn te balanceren) steken we snel een pizza binnen daar aan de wijngaard - energie voor de komende tochten!