Dag 17 - Ucluelet

July 22, 2022 in Canada ⋅ ⛅ 16 °C

Onze tweede dag in Ucluelet en ook onze tweede ontmoeting met een Canadees beertje.

Na ons ontbijt begeven we ons naar de Rainforest Trail vlak naast de zee. Het is best een simpele wandeling waar je tussen de gigantische naaldbomen wandelt over een houten pad van planken. Fijn om eens te doen, maar het voelt niet echt aan als een wandeling door "de natuur".

Dan zakken we maar af naar het strand, waar de stevige wind in ons gezicht ons meteen laat voelen als twee bejaarde mopshonden met een verkoudheid. Heerlijk toch, zo reizen.
    De wandeling over het strand is echter wel heel erg mooi om te doen. Je ziet er surfers, kunt schelpjes zoeken, wandelt tussen verschillende mooie rotsformaties. Wat we ook wel zien, jammer genoeg: heel veel aangespoelde, dode dieren... Ontelbare krabben, zeesterren, mosselen, oesters... en ook: een zeeleeuw! Laat ons hopen dat het allemaal via een natuurlijk dood is gegaan...

Na de wandeling gaan we door naar Tofino, volgens Lonely Planet echt de place to be, maar we worden er niet warm of koud van. Wat souvenirwinkels en barretjes en dat is het.

Gelukkig is het wel gezellig in Ucluelet en we besluiten dan ook weer om daar 's avonds te eten. Een pittige burger en BBQ-schotel zorgen weer voor voldoende energie.

Bij het naar huis rijden zien we naast de weg een beer(tje) staan. Onze tweede van de reis! Het is een mager, jong exemplaar. Onze AirBnb-host wist ons te vertellen dat dit vaak beertjes zijn die pas door hun moeder zijn afgestoten, zodat ze voor zichzelf moeten leren zorgen. We twijfelen even om er eentje te adopteren, al zou ons Kloddertje dat niet zo fijn vinden...