Dag 1 - potatismos

January 2, 2023 in Sweden ⋅ 🌧 3 °C

Vandaag hebben we veel gewandeld door druilerige Stockholm straatjes, maar nog belangrijker: we hebben nu al het leukste woord uit de Zweedse taal geleerd: potatismos! Toch veel toffer dan "puree" of "stoemp", hé?

De dag begonnen we na slechts 1,5 uur slapen. Even lang geslapen dus dan dat de rit zou duren naar Charleroi. Gelukkig was het erg rustig op de weg. In de luchthaven was het wél heel erg druk - we waren net op tijd door de controle... Het allerbeste was echter dat Eva totaal niet ziek is geworden tijdens de vlucht. Nog nooit zo'n vlotte vlucht gehad!

Toen we net waren geland werden we al aangeklampt door een zenuwachtige man die vroeg of we Nederlands spraken. Hij kon namelijk geen Engels en vroeg of we hem konden helpen met het regelen van vervoer naar het centrum. Eerste goede daad van het jaar is bij deze al in the pocket.

De rest van de dag brengen we door met het bezoeken van kringloopwinkels, gezellige cafés, een overdekte markt met eetstandjes, een schaatsbaan en de oude stad. De eerste indrukken zijn alvast heel erg positief!

Nu kruipen we al op tijd onze nest in, want de vermoeidheid begint toe te slaan. Weu beugeuneun eur speunteun zweuds veun teu preuteun. Sleupweul!