• Day 2

Dag 2 - het "Tak" eraf

January 3, 2023 in Sweden ⋅ 🌙 -3 °C

Na een nacht die 7 keer langer duurde dan de vorige, zijn we volledig klaar om Stockholm te verkennen. Zeker met een zalig ontbijt van spek, worstjes, Zweedse balletjes, kaneelbroodjes ...

Vandaag bezochten we Södermalm - één van de stadsdelen van Stockholm. Eerst op de planning was Skinnarviksberget, een berg(je) waar je een mooi zicht hebt op de stad. Ook maakten we kennis met hoe koud Zweden kan worden: een ijzige -5 overdag met snijdende wind... Dan maar het fotografiemuseum bezoeken en wat opwarmen! Een dikke aanrader, niet enkel voor de warmte, dit museum.
    De rest van het eiland zou redelijk wat tweedehandswinkels moeten hebben, maar die vonden we toch niet... Jammer, maar gelukkig hadden we wel een knaller van een afsluiter van de dag: het restaurant Tak! Een Japans - Zweeds restaurant waar we een menu namen met aangepaste drank. We kregen er heerlijke hapjes met Japans bier, sake, wijn... Echt een zalige ervaring qua eten en setting (14de verdieping van een gebouw).