Seven lakes route

November 28, 2015 in Argentina ⋅ ☀️ 13 °C

Na een ontzettend koude nacht doe ik 's ochtends een poging om op te warmen onder een lauwwarme douche. Brrr, geen succes! Soms is kamperen toch een beetje afzien ☺️. Lang blijven we er niet in hangen want we hebben er zin in vandaag! Het is tijd voor de 'seven lakes route' die loopt van San Martin de los Andes naar Villa Angostura, langs -heel voorspelbaar- zeven grote meren. De route is schitterend! We zien donkere, mysterieuze, weerspiegelende bergmeren omgeven door naaldbomen en overal felgele bloesem van een plant die naar het schijnt maar één maand per jaar bloeit, heel speciaal dus. Het lijkt wel Canada, maar dan met een vleugje Alpen door alle typische wintersport dorpjes die we onderweg passeren.
    Onderweg stoppen we voor een lunch bij lago Espejo. We eten sandwiches met tomaat, komkommer, mayonaise en ketchup. Het broodje blijkt een blijvertje. Twee weken later krijg ik nog steeds verzoekjes van Thomas voor een 'sannewichje', haha! 😄 Wel genieten hoor, zeker met zo'n waanzinnig uitzicht!
    Aangekomen in Bariloche zien we nog sterker dan in San Martin de erfenis terug van Duitse immigranten. Naast de voor ons bekende vakwerkhuisjes kun je hier op veel plekken Apfelstrüdel eten of zelfs raclette en fonduen (oke oke, Zwitsers dan haha!). Grappige gewaarwording wel, de Argentijnen schijnen zelf erg dol te zijn op Bariloche en het aan iedere toerist aan te raden omdat het zo anders is dan de rest van Argentinie, maar ons doet het vooral denken aan een willekeurig wintersportdorpje.. Het voelt een beetje 'neppig', maar misschien zijn we gewoon heel verwend met de alpen zo dichtbij 😉.
    Gelukkig zijn de dagen in Patagonie extra lang. De zon gaat al voor zes uur op en gaat pas onder rond een uur of tien. Mooi, want dat geeft ons wat extra rij-uurtjes! We komen die avond uit in het hippie dorpje El Bolsón waar we een kampeerplaatsje vinden bij een bierbrouwerij. Hier kunnen we eindelijk onze kleren wassen (hard nodig want we zijn met vieze kleren vertrokken uit Santiago, geen ideale voorbereiding haha!) en genieten we van zelfgemaakte hamburgers. Weer een stapje dichter richting Patagonië!