Gezelligheid in Queenstown

January 10, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 6 °C

Als we wakker worden op onze DOC camping bij Moke lake (weer een pareltje middenin de natuur) kunnen we het niet laten. We zijn onverwacht dicht bij elkaar in de buurt en het is zo gezellig samen.. Een snel berichtje naar Fons en Marie-José: zin in koffie in Queenstown? Zij zijn er gelukkig meteen voor in, gezellig! Even later zitten we in de gondel om op grote hoogte ons kopje koffie te drinken. Hey, we zijn maar één keer in Queenstown 😁.
    Queenstown is trouwens super mooi gelegen, omgeven door knetterblauwe meren en groene heuvels. Alhoewel, volgens Fons en Marie-José zijn de meren bij mount cook nóg blauwer.. Dat belooft wat! In Queenstown kun je allerlei adventure sports doen, zoals bungyjumpen en skydiven. Ik wil stiekem wel, maar sla toch even over. Queenstown is namelijk ook veruit de duurste stad van Nieuw Zeeland. En dat zegt wat 😉.
    Lang blijven we niet hangen in Queenstown. Enerzijds omdat onze parkeermeter roept (Thomas trekt -veel te laat- nog een sprintje, maar gelukkig geen bon!), anderzijds omdat we allebei nog een flinke rit voor de boeg hebben. Wij naar Mount Cook, zij naar Franz Josef, waar wij al geweest zijn. Snel doen we inkopen voor een paar dagen kamperen en we zijn op weg. De route naar mount cook is inderdaad schitterend. Ze hebben niets te veel gezegd. Vooral het laatste gedeelte vanaf lake Pukaki is waanzinnig. Het water is zo fel blauw van kleur dat je je ogen haast niet gelooft. Het heeft even geduurd omdat we prachtig Patagonië maar niet uit ons systeem konden krijgen, maar we zijn erover uit: De hype is waar.. Nieuw-Zeeland is écht het mooiste land ter wereld. En wij zijn er! 😁