Gili Air.. Paradijs of niet?

January 26, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Vanuit Nusa Lembongan nemen we de boot naar Gili Air. We willen het nietsdoen nog even voortzetten op weer een paradijselijk eilandje. Die ochtend is het even spannend als de hemel openbreekt en het keihard begint te regenen, net op het moment dat wij op het punt staan aan boord te gaan van onze boot -die zijn beste tijd wel heeft gehad- voor een vijf uur durende trip. Gelukkig gaat alles goed.

Gili Air is een klein eilandje voor de kust van Lombok waar geen auto's of motorbikes rijden. Mensen verplaatsen zich te te voet, per fiets of per paard en wagen, leuk!
    Gili Air is een echte backpacker favoriet en dus doen we ons te goed aan vega curries en tarwegras smoothies. Ook wel eens fijn. Onze dagen draaien sowieso vooral om eten. Na de beroerde Boliviaanse keuken en de vele zelfgekookte prutjes in Patagonië en Nieuw Zeeland genieten we enorm van het heerlijke Indonesische eten. Hoe aftandser de Warung (lokaal eettentje) hoe lekkerder het eten lijkt het wel.
    Het weer zit helaas niet altijd mee. Het regent en stormt soms flink (zucht, weer geen eletriciteit!), en hoewel het het grootste deel van de dag droog is zorgt de grijze lucht toch voor een smetje op onze 'Gili Air is paradise'-ervaring, zoals veel mensen ons verzekerd hadden. Geen mooie zonsondergangen voor ons helaas. Ik lees wel drie boeken uit. Dat zegt genoeg, haha!
    Ach, het maakt niet zo veel uit. Paradijs of niet, de cocktails smaken prima 😉.