Satellite
Show on map
  • Day 169

    Bliksembezoekje aan Bangkok

    February 2, 2016 in Thailand ⋅ 🌧 30 °C

    Een dag later zitten we in het vliegtuig naar Bangkok, vanaf waar we enkele dagen later naar Myanmar zullen vliegen. We hebben in Kuala Lumpur 's nachts een tussenstop en dus besluiten we eens een airport hotel te proberen. Ik weet het, niet echt backpackerproof, maar slapen op het vliegveld is echt geen porem (been there, done that!). De volgende ochtend komen we heerlijk uitgerust aan in Bangkok. Het is de eerste keer deze trip dat we ergens komen waar we al eens eerder zijn geweest. Grappig, Bangkok voelt al bijna als thuis.

    Inmiddels dragen we ongegeneerd shirts met gaten en broeken met scheuren die er niet horen. Ook zijn we onderweg al het een en ander kwijtgeraakt: Thomas één shirt en een Dirty Denims pet, en ik twee hemdjes, een broek en twee vestjes. Tijd om te shoppen dus 😁. We shoppen tot we niet meer kunnen, ook al koop ik uiteindelijk niets. Sterker nog, met mijn vermoeide hoofd laat ik mijn dure zonnebril op sterkte op een bankje liggen.. Autsj! Gelukkig scoort Thomas wel een nieuwe joggingbroek en shirt. Zijn we toch nog geslaagd. Soort van.

    De volgende dag vroeg bij de ambassade van Myanmar. Ik had veel horror verhalen gelezen maar het blijkt honderd procent mee te vallen. We kunnen ons visum nog diezelfde dag ophalen. 's Middags even langs bij schoonzusje Paulien. Het voelt gek genoeg heel normaal. Even op de koffie in Bangkok, we zijn toch in de buurt. Ze laat ons weer wat toffe adresjes zien in hun wijk Ari, en we genieten van het heerlijke Thaise eten (wat mij betreft het lekkerste eten ter wereld!). Afscheid nemen is makkelijk: tot over twee weken!
    Read more