Lekker luxe doen in Ubud

January 30, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Onze laatste dagen in Indonesië besluiten we door te brengen in Ubud, Bali. Je weet wel, de plek waar de hoofdpersoon uit Eat Pray Love zichzelf weer vindt. Wij zijn even niet naar onszelf op zoek, maar naar mooie rijstvelden. Die moeten we hier wel kunnen vinden. Om in Bali te komen moeten we wel nog even een 3 uur durende busrit, 5 uur durende ferryrit en anderhalf uur durende busrit doorstaan. Tja, het was nou eenmaal de goedkoopste optie. Gelukkig vliegt de tijd voorbij als we een Duitser en een Australiër ontmoeten waarmee we de hele trip lang reistips uitwisselen en kaartspelletjes spelen. Dat vind ik trouwens zó leuk aan reizen. Je ontmoet allemaal leuke en inspirerende mensen. Stefan bijvoorbeeld, uit Australië, reist zonder te vliegen van Singapore naar Londen. Dat is toch te gek! En Dominik, die net als zoveel anderen voor onbepaalde tijd reist, onderweg genoeg geld verdienend met fotografie om het backpacker bestaan te kunnen volhouden.

In Ubud hebben we een airbnb'tje midden tussen de rijstvelden geboekt. Normaal gesproken veel te luxe voor ons, maar met onze ING rentepunten airbnb vouchers bijna gratis. Het eco retreat is ongelofelijk mooi.. Als we aankomen nemen we een (buiten)douche onder de sterrenhemel en duiken ons gigagrote hemelbed in. Lekker luxe. De volgende ochtend worden we wakker met een schitterend uitzicht op de groene rijstvelden (ok, dat is het voordeel van reizen in het regenseizoen!). We wandelen wat door de rijstvelden en eten voor de zoveelste keer fantastisch. Zucht.. Waarom wilden we hier ook alweer weg?