Supersoaker extravaganza @Songkran

April 14, 2016 in Thailand ⋅ ☀️ 38 °C

Van Nepali New Year naar Thai New Year! We zijn toevallig precies op het goede moment in Bangkok om Songkran te vieren met Ivo en Plien 😁.

Holi vieren in Nepal was al geweldig, maar Songkran is pas echt een te gek feest! De normaal gesproken bloedhete stad verandert drie dagen lang in één groot watergevecht waarin iedereen bekogeld wordt met waterguns en bakjes water. Happy new year!

Gewapend met supersoakers lopen ook wij door de straatjes rondom khao san road. Hier maar weinig backpackers op straat, vooral veel families. Niemand is veilig. Wij ook niet. Het duurt niet lang voor we in een hinderlaag lopen. Een supersoaker shootout mag niet baten, we zijn meteen doorweekt en krijgen witte pasta op ons gezicht gesmeerd. Het voelt als één groot kinderfeestje waarbij je kleren vies mogen worden. Aanvalluhhhh!!! 😁

Te midden van alle waterpret gaan we even zitten voor een biertje. Dat ene biertje wordt er nog een, en nog een.. Super gezellig! De dag vliegt om en voor we het weten zitten we in de tuktuk terug naar huis, maar natuurlijk niet voordat we ons nog in een paar straatgevechtjes mengen. Wat een dag.

Na het drukke Kathmandu voelt Bangkok aan als een oase van rust. Even zijn we niet op reis maar genieten we van gezelligheid met de family. Heerlijk! En zo super lief dat we steeds opnieuw zo welkom zijn. Want tja, dit is al ons 4e bezoekje in 2 maanden tijd.. Oeps, haha!