(Eye) Kandy

August 31, 2016 in Sri Lanka ⋅ 🌧 21 °C

Kandy is na de hoofdstad Colombo de tweede stad van Sri Lanka. Hier nemen we een break van een paar dagen want er moet nog veel geregeld worden. Daarbij hebben we in onze homestay voor het eerst werkend internet.

In twee dagen tijd kopen we een zoomlens voor onze camera (een investering, maar met Afrika in het vooruitzicht toch echt een must!), regelen we een auto (wat nog niet zo makkelijk was omdat Thomas' internationale rijbewijs inmiddels verlopen was), maken we een planning (vanuit Johannesburg door Botswana naar Namibië, en vanaf daar weer terug naar Johannesburg), én boeken we onze terugvlucht.. Even slikken. De eerste stap richting het einde van onze reis is gezet. Maar tegelijkertijd hebben we allebei het gevoel dat er nog een eeuwigheid voor ons ligt. Een heel continent nota bene! En dat we een hele goede deal hebben weten te vinden maakt het boeken van ons ticket naar huis een stuk minder erg. Voor dezelfde prijs als een enkeltje Zuid-Afrika - Amsterdam, kunnen we nu voor we écht naar huis gaan nog een weekje relaxen en bijkomen op Zanzibar :D. We hebben het weer veur mekaar hoor!

Als alles in kannen en kruiken is besluiten we een bezoekje te brengen aan de botanische tuinen in Kandy. Met onze liefste glimlach schuiven we onze 10-jaar-geleden-verlopen studenten ID's richting de dame achter de balie, hopend dat ze er in zal trappen. Het werkt en we hebben weer wat van de (torenhoge) toegangsprijs af weten te snoepen, yes! De tuinen zijn mooi en groot, het zonnetje schijnt, de meegebrachte vegetable roti smaakt heerlijk, de bomen staan lekker scheef en we lachen ons kapot om de orchideeën die lijken op parachute springers en de ondeugende coco de mer die we al eens eerder op de Seychellen zagen.

Kortom, een geslaagd bezoekje aan de tuinen. Ook wandelen we nog even naar de temple of the tooth, maar door de drukte en de hoge entreeprijs bekijken we die alleen van de buitenkant. Wat ontzettend jammer dat de regering zulke hoge entreeprijzen heft voor toeristen (locals betalen 80x zo weinig), totaal niet in verhouding met omliggende landen en soortgelijke attracties. Zonde, want Sri Lanka heeft zó veel te bieden!