• Day 260

Sicily

December 22, 2018 in Italy ⋅ ☀️ 16 °C

بعد از گذروندن حدود یک ماه تو جزیره رویایی و خلوت با مردم عالی، مقصد بعدی جزیره سیسیل تو جنوب ایتالیا بود. برعکس ورود شکوهمندانمون به ساردنیا، ورودمون به شهر پالرمو، مرکز سیسیل، صحنه شلوغی و ترافیک و ساختمونای بد قواره حسابی زد تو ذوقمون.
    کاترین، کسی که قبلا تو ورونا پیشش مهمون بودیم، دختر عمه اش، والریا، رو تو پالرمو بهمون معرفی کرده بود و او هم ما رو تو مهمانسرای شرکتش جای داد. والریا، چند سال پیش موسسه نجات پناهجویان از دریا رو راه اندازی کرده بود که با کشتی جون خیلی از پناهجویان در خطر در دریای مدیترانه رو نجات بده. ولی دولت مدتی بود که اجازه فعالیت موسسه های خصوصی تو این زمینه رو گرفته بود.
    سیسیل مرکز اصلی فعالیت مافیا برای مدت طولانی بود و خوب میشد اثری که این گروه گذاشتن رو تو درهم ریختگی فضای شهری حس کرد. البته ما هم از مهمون نوازی مافیا بی نصیب نموندیم!
    آسانسور ساختمون کوچیک بود و ما هم حال بردن دوچرخه ها تا طبقه ۷ از پله ها رو نداشتیم. لذا همون جاها تو لابی بزرگ ساختمون گوشه راه پله ها دوچرخه ها رو قفل کردیم. صبح روز حرکتمون، وقتی با کل باروبندیل اومدیم لابی دیدیم یکی از همسایه ها با چاقو جفت دوچرخه ها رو پنچر کرده😱😢
    با همه این مصایب از پالرمو به سمت جنوبی ترین بندر سیسیل راه افتادیم. مناظر کوهستانی زیبایی رو گذروندیم ولی تقریبا اکثر شهر ها همون به هم ریختگی و شلوغی رو داشتن.