France
Signes

Motordagje

September 13, 2022 in France ⋅ ☁️ 27 °C

En weer 10 uur geslapen! Het begint een trend te worden!

Gisteravond nog veel contacg gehad met de navigatie hotline (oftewel Patrick Roessel, een motormaatje van ons en behoorlijk los op techniek), omdat we t maar niet voor elkaar krijgen om de routes die we van hem hebben gekregen, te laten werken in mijn Garmin. Vele opties werden heen- en weer gestuurd, maar het resultaat bleef: noppes... grrrr..... Uiteindelijk een ander programma (Kurviger) erbij gehaald en zelf een route van zo'n 250km in elkaar geknutseld. Dat gaat met Kurviger super eenvoudig: je zegt gewoon, ik wil een rondrit van 250km in zuidelijke richting (of welke richting dan ook), redelijk recht, kronkelig of super kronkelig en 5 seconden later heb je een route! Dan komt de truc: hoe krijg ik het op de navi!?! Ook dat blijkt met Kurviger 10x makkelijker dan Garmin. Gewoon de route uit de downloads naar de navi (die op de pc wordt gezien als een USB stick) slepen, importeerknop op de navi indrukken en klaar!! En gewoon werken!!!!

Enniewee, met hernieuwde zin en vertrouwen gaan we op pad en verdomd, het werkt feilloos! We worden getrakteerd op een mooie route. We hebben vanmorgen niet ontbeten (doen we eigenlijk nooit) en dus krijgen we om 10u al trek in een bakkie. In een dorpje bij een leuk tentje koffie gedaan. Talin was een beetje appelig, dus ze heeft bij de bakker aan de andere kant van de straat de Franse variant van de krentenbol gehaald. Best binnen te houden! Ook hing tegenover het café het vlaggenschip van Axis aan de muur, dus het was een geslaagde stop.

Verder rijden dan maar weer. In het dal was de route bijna saai te noemen maar op een gegeven moment gaan we toch weer de bergen in. En daar hebben we een fantastische route gereden richting Auriol!!! Fantastisch asfalt, de ene bocht na de andere en verder niemand op de weg! Een natte droom voor iedere motorrijder. Bij een uitzichtpunt een paar mooie foto's gemaakt en gebabbeld met een Franse motorrijder die daar hetzelfde stond te doen. En doorrrr. Weer een heel stuk alleen maar bochten! Ik was vandaag van plan met de GoPro kloon opnamen te maken, maar die batterij was leeg ondanks dat ik m had opgeladen....

Inmiddels beginnen onze maagjes te knorren en gaan we op zoek naar een restaurantje. Snel eentje gevonden die luisterde naar de naam "La Paddock"! Een Formule 1 restaurant! Binnnen hingen allerlei foto's en stond een paspop met een raceoverall met de helm van Jarno Truly. Talin zag op de hoek van de straat wat mensen zitten met een hond, dus die moest geknuffeld worden! Man, wat was dat beest enthousiast! Talin werd helemaal bedolven onder knuffels en likjes... lief beest (de hond bedoel ik natuurlijk). Talin nam een Ceasar salade en ik een kipburger. De eigenaar was super aardig en deed zijn uiterste best om van de relatief eenvoudige gerechten toch een bijzondere ervaring te maken. We kregen zelfs Limoncello van t huis aangeboden, maar ondanks dat ik dol ben op Limoncello, toch maar afgeslagen, omdat we nog een behoorlijk stuk moeten sturen

Weer doorrijden want we hebben dus nog een stukkie te gaan! De tank van Talin begon leeg te raken en je zult zien dat je dan geen enkel benzine station tegenkomt. Gelukkig vonden we er 1 terwijl Talin's tank al ver in de reserve stond. We merken dat we moe worden, maar we moeten nog zo'n 60km. Die overwinnen we ook en we worden vlak voor het eindpunt nog getrakteerd op een rits haarspeldbochten. Heerlijk!

In het hotel ploffen we alle zooi op bed, trekken we de badkleding aan en liggen nu ontspannen op een strandstoel. Vanavond eten we iets simpels op de kamer en gaan we een drankje doen in het dorp. Morgen gaan we wandelen. Zien wat dat wordt, want er wordt regen voorspeld!

P.S. op de foto met de race overall zie je een muis op de helm. Dat is McDryver, de mascotte van de motorclub. McDryver gaat overal mee naartoe en wordt dan in diverse scenario's gefotografeerd. Een selectie van die foto's komt dan weer in het clubblad terecht.

Signes

August 31, 2021 in France ⋅ ☀️ 26 °C

We gaan op weg naar CP Car Le Jardin de la Ville. Hij kost € 4,50 per dag en ligt in de bossen. Je staat er tussen de pijnbomen en natuurlijk die heerlijke geur. Het weggetje erheen is steil, bochtig en smal. Maar we komen boven bij de slagboom. Alleen de slagboom werkt niet met onze bankkaarten. Bij de revieuws hadden we er al over gelezen dat er mensen waren die ook problemen ondervonden hadden. We proberen vanalles en dan komt er een Fransman met zijn camper achter ons staan en hij komt helpen maar ook hem lukt het niet. Er zit niets anders op dan om te draaien en naar een andere CP te gaan. We moeten eerst maar eens proberen te draaien. De arme Fransman heeft ook nog een auto achter zijn camper hangen ffffffffffff. Dat gaat nog een heel gedraai worden voor hem. Ik zou niet graag in zijn schoenen staan.

Wij gaan verder naar de volgende CP die 18 km verder ligt.

We staan weer bij een leuk dorpje, Signes. Eerst even een broodje eten en dan het dorpje in.

Signes, FRSIG