Cycling river Danube

June 20, 2020 in Germany ⋅ 🌧 16 °C

It rained all night, so we were not too motivated to get up early. Instead, we enjoyed a longer breakfast and left around 9:30am when it stopped raining. We then had another awesome day with tailwinds, so rolling along the Danube was really easy and enjoyable.
    In Deggendorf, I went grocery shopping. When I came out of the supermarket, there was a bad surprise: pouring rain and it didn't look like it was going to stop any time soon. Another 30-40km of cycling plus sleeping in a tent wasn't really an option anymore, so we checked out sleeping options in Deggendorf. Lucky, we found Oliver on the warmshowers website who replied immediately after I had sent him a message. He welcomed us in his a apartment and we cooked dinner together. So glad we had a roof and a view this night!

Jim Cochran

Awesome to see warmshowers is working in Europe. I don’t think people are that comfortable in the U.S. Today is Father’s Day her. We are heading to ride along the Mississippi River. 😀🚲❤️

6/21/20Reply

Kontich -> Deggendorf

September 17, 2017 in Germany ⋅ ☀️ 14 °C

Vertrekken vanop de P&R in Kontich om 6u am, s’ morgens dus.
    Dat is dus om 5u opstaan en ook voor onze chauffeur dus: onze Stefaan!
    Er staat al een hoop volk te wachten, niet voor Kroatië maar voor Lauwers. In Groot Bijgaarden worden we verwacht aan een 7tal bussen naar o.a. Spanje, Tirol, Karinthië enz…
    Alles gaat vlot, behalve de koffie daar moeten we 20’ voor aanschuiven, en om half 8 zijn we definitief op weg.
    In Leuven en Lummen de laatste mensen opladen en we zijn voltallig 46 personen in de bus geschikt voor 50 mensen.
    We maken kennis met Jess onze Nederlandse reisbegeleidster.
    In Achener Land-Sud hebben we onze eerste koffiestop, ik ken deze tankstelle van onze reis naar Dresden en toen lag hier al sneeuw!
    Iedereen naar de WC in het restaurant met een lange wachtrij als gevolg, wij gingen aan het tankstation en hadden de WC voor ons alleen! Dit is een tip voor busreizigers kijk eerst eens rond!
    En rijen, rijen, rijen maar tot we gingen lunchen in Wonnegau-West.
    Een uurtje en terug op weg, vandaag is het veel afstand afleggen. Jess verwittigde ons dat de eerste week vooral veel afstand is en de tweede week meer tijd voor een terrasje of wandelingetje.
    Na wat praten met de mensen rondom ons en een dutje, stopten we in Neuenstein (omgeving Heilbronn-Nürnberg) voor een plaspauze.
    We zouden een Duits biertje kopen maar in het restaurant konden we dit niet afrekenen omdat alle mensen met een warme maaltijd eerst geriefd werden dus ons half uurtje was al voorbij, dan maar een Jupilertje op de bus!
    De rusttijd van de chauffeur gaf ons nog eens de mogelijkheid om uit te stappen in Jura (?), iedereen had reeds meerdere keren 0,70 € betaald en de mannen verdwenen al eens in de bosjes. Aan de rand van de reuze parking stonk het echt naar pis en kak!
    Toen het ook nog begon te regenen was het helemaal niet leuk meer en zaten we vóór tijd terug in de bus. Gelukkig zagen we nog een mooie regenboog en met de mooie wolken en ondergaande zon beëindigden we onze dag in Deggendorf.
    Het werd niet warmer dan 17 gr. We kregen mooie cumulus wolken en af en toe wat regen.
    Om half 8 aan ‘t hotel, lekker avondmaal en nog een wandeling naar het mooie stadscentrum was het einde van onze eerste reisdag.

Mariatche

Zondag rustdag op de Duitse autobaan. Dus verpozen op de parking.

9/17/17Reply
    Mariatche

De Donau

9/17/17Reply

July 23, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 27 °C

90 Kms sous le soleil. Pas une zone d'ombre😪 !!!! Repos obligatoire à mi-journée sous surveillance.😜
    Mais c était sympa quand même. Sur la route on rencontre à plusieurs reprises un couple de vendéen, des américains qui font le trajet Paris-Istanbul .
    A degendorf, la soirée est plutôt sympa, on assiste à un concert sur la place de la ville .
    Et le petit déjeuner avant de partir pour Passau est super bon.

Rovinj -> Deggendorf

September 30, 2017 in Germany ⋅ ☀️ 19 °C

Vandaag haast je, rep je!
    We moeten de boot van 8u halen maar kunnen pas om 7 u ontbijten.
    Er waren 4 bussen en tel maar uit x 50 koffers en 50 mensen dat de boot zwaar beladen was.
    Via Lubljana door Slovenië rijden we heel Oostenrijk door naar Deggendorf juist over de grens in Duitsland.
    Maar eerst nog Kroatië, nu we terug het binnenland inrijden valt het op dat je nooit koeien ziet, of weiden. Aan de kust vertelde een gids ons dat de vis duurder is dan vlees waar zijn al die beesten dan?
    Wel die staan allemaal altijd op stal, weinig beweging geeft dikkere beesten!
    Af en toe zagen we wel een koetje aan een lang touw maar dat was voor eigen gebruik, want het vlees dat je koopt is niet van goede kwaliteit, wegens dat vetmesten en dat stilstaan, dat geeft stramme spieren en dus redelijk taai vlees.
    En de vis is duur wegens de quota die voorheen Joegoslavië en nu nog door Kroatië worden opgelegd nog vóór er van Europa uit aangedrongen werd op Quota! Zij doen dit hier al sinds mensenheugenis. Er is hier dan ook nog meer dan 400 soorten zeeleven.
    Om 9.50u passeerden we de grens, allemaal id laten zien een een beleefde agent en we waren terug in Euro-land.
    Na 50’ aanschuiven voor een ongeval konden we eindelijk even stoppen om half twaalf.
    Heel de bus naar 2 WC’s dus de pauze was voorbij vóór we een koffie konden nemen.
    Tegen Oostenrijk aan wordt het bergachtiger en zie je reeds mooie herfstverkleuring, spijtig dat de
    zon ook achter de wolken verdwijnt.
    Om 2u rijden we na een lange tunnel de grens over.
    Pas om 2.30u krijgen we de kans om te eten in een Autogrill restaurant maar wij, en de meeste medereizigers hebben niet echt zin of honger dus het wordt een vervroegd vieruurtje. Toch een lekkere koffie met gebak. Spijtig dat mijn jas in de valies zit want het word al kouder en kouder!
    De Oostenrijkse landschappen zijn machtig en herfstig en we genieten er van.
    Rond 5u rijden we Salzburg voorbij en maken nog een korte stop bij Landzeit waar we aan een meer mooie zichten kunnen fotograferen, dus degenen die veel foto’s nemen terug in de. US om hun toestellen te nemen.
    Om 7u reden we de Duitse grens over en pas om kwart vóór acht waren we in Deggendorf.

Francine De Haes

Wat een natuur

10/2/17Reply

July 21, 2020 in Germany ⋅ ☀️ 21 °C

Nach relativ entspannten Tour, mit Zwischenstopp im Freibad sollte es eigentlich zum Krähwirt gehen. Dieses Gasthaus lag zu unserer Überraschung auf dem Berg 🗻 ca 2km straff Bergauf. Dank unserer E Bikes aber kein Problem. Die sollte ich hinter dem Haus unter dem Carport abstellen, dort könnte man aber vor lauter Unrat und Müll kaum treten. Im Zimmer waren zu unserem Erstaunen fast 40 Grad. Der Grund war eine Baustelle im Nebenzimmer dort lief eine Trocknungmaschine mit erhöhter Temperatur. Also stornierte Tourleiterin Silke das Zimmer und es ging weiter in ein anderes Hotel. Unser neues Hotel ist um einiges besser. Frühstück 🥣 war wieder mit Mundschutz und Einweghanschuhe.Read more

Deggendorf, دغندورف, Degndorf, Горад Дэгендорф, Дегендорф, ডেগেনডর্ফ, دگندورف, Դեգենդորֆ, Деггендорф, Degendorfas, ڈیگنڈورف, 代根多夫