Münster

Top 10 Travel Destinations Münster

Münster <3

September 19, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 16 °C

We could never think of driving past Münster without a stop! Beautiful memories in every corner of the city and feeling ten years younger every time we are here! A big part of our hearts lays in this city.Read more

Münster

February 27, 2019 in Germany ⋅ 🌙 11 °C

Een autotrip van 3,5 uur achter de rug met verschillende ongevallen onderweg, eentje ervan vlak achter ons. Veilig in Münster geraakt waar we in een hippe hostel blijven.

Waanzinnige pizza gegeten bij 481 Pizza manufaktur!Gelukkig want ik was eigenlijk wel heel hangry, het was ondertussen toch al na 20u..

Kleine sightseeing wandeling richting de Dom gemaakt, voornamelijk gewindowshopt.
    Morgen vroeg uit de veren voor onze trip richting Berlijn!

Regen...

June 12, 2019 in Germany ⋅ 🌧 17 °C

Na een goede nachtrust vervolgen we om 8.45 uur onze vaartocht, we varen nu over het Dortmund Ems- kanaal, (225,8 kilometer lang) eveneens een belangrijke route tussen de Rijn en de zeehavens Bremen en Hamburg en een veel gebruikte route richting Berlijn.
    Hoewel aanvankelijk de zon schijnt verdwijnt deze al snel en wordt de lucht egaal grijs.
    Het landschap aan beide oevers is licht glooiend met uitgestrekte korenvelden, afgewisseld met boerderijen.
    Het water is turquoise van kleur als gevolg van de kaliumhoudende bodem, plotseling zie ik een rode Wouw boven het korenveld zweven: een prachtig gezicht!
    Aan het einde van de morgen begint het zachtjes te regenen, maar het duurt niet lang of de regen komt met bakken uit de hemel.
    Om 13.00 uur naderen we Münster en gaan we regenkleding aantrekken, in de stromende regen leggen we onze boten aan en gaan snel naar binnen om te lunchen.
    Münster is een grote stad in de deelstaat Noord-Rijnland- Westfalen met 270.000 inwoners en is met zo'n 50.000 studenten een levendige (universiteit)stad.
    In 1648 werd hier de vrede van Münster getekend waardoor de Tachtigjarige oorlog werd beëindigd en de erkenning van de onafhankelijkheid door Spanje een feit werd.

Ligdag vervolg...

June 13, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Omdat Münster een prachtige stad is én omdat er voor de komende twee dagen proviand ingeslagen moet worden blijven wij vandaag liggen. Als we wakker worden schijnt de zon uitbundig!
    Volgens afspraak gaan 4 dames en twee heren om 11.00 uur boodschappen doen o.a. voor de BBQ die we morgen bij aankomst willen houden, de weersvoorspelling is goed, nu maar hopen dat de weergoden zich daar aan houden.

De volgende activiteit start om 14.00 uur, onder leiding van Monique maken een groot aantal toervaarders een stadswandeling door Münster. Het is een flinke wandeling, maar zeer de moeite waard!
    Gelukkig zijn er veel uitnodigende terrassen....

Ligdag...

June 12, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 18 °C

Om bij te komen van de natte aankomst gisteren in de haven van Münster zijn we 's avonds met elkaar gaan eten bij Willy's favoriete Italiaanse restaurant , ook wij vonden het geweldig lekker alleen...de kleine porties waar Willy voor waarschuwde...dat zijn we niet met hem eens.
    Het was was een super gezellige avond!

Zoo Münster...

June 16 in Germany ⋅ 🌧 18 °C

... und der Weg in den Norden.
    Nachdem wir länger als geplant in Münster geblieben sind und wir noch einen Zeitvertreib brauchten, sind wir in den Zoo von Münster gegangen. Dieser ist wirklich super schön angelegt und trotz des hohen Eintrittpreises einen Besuch wert.
    Da wir gelesen haben, dass die Nordseeregion zu den Gebieten mit dem am wenigsten Niederschlag gehört, haben wir uns entschlossen direkt bis hoch an die Küste zu fahren.

Schlossplatz, Münster

September 1 in Germany ⋅ ⛅ 16 °C

Nach zwei Nächten an der Mosel machten wir uns heute weiter auf den Weg nach Kiel. Nachdem die Strecke mit dem kleinem nicht an einem Tag zu machen ist haben wir uns für einen Stopp auf halber Strecke entschieden. --> Münster.

Morgens wieder unser ganzes geraffel verräumt und noch schnell etwas Wein gekauft und dann war es auch schon 12 Uhr.

Hannes hat wie bisher immer gleich zum Brüllen angefangen...Mama stillt ihn jetzt in schlaf dass wir fahren können. Hat dann 1.5std geschlafen und war danach noch fast ne Stunde bespaßbar. Hat dann gerade so bis Münster gereicht.

In Münster gibt es einen sehr zentralen Stellplatz am Schlossplatz mit rudimentären Sanitäranlagen...aber wir sind ja völlig autark von dem her optimal für eine Nacht.

Nach einem Spaziergang durch Münster waren wir noch Essen und chillen jetzt im Bus. Papa ist während Hannes in Schlaf gestillt wurde schon eingeschlafen.

Morgen für geht's dann gleich weiter nach Kiel über Hamburg.

Münster läuft

June 15 in Germany ⋅ ☁️ 18 °C

Unsere erste "Landvergnügen" Erfahrung haben wir gestern gemacht auf dem NaturOh Grundstück bei Gescher haben wir herrlich gestanden direkt am Fischteich. Die andere Camperin hatte ihren eigenen Weiher und wir haben leckeres Kräuterbrot bekommen.
    Heute haben wir den Tag über in Münster verbracht. Trotz Regen hat uns die Stadt gut gefallen mit dem riesigen Aasee.
    In den letzten 24 Stunden haben wir bestimmt 10 Hasen gesehen und 1000 Jogger. Die Münsteraner scheinen ganz schön sportlich zu sein....

14.8.2016 Auf Wiedersehen, Münster!

August 14, 2016 in Germany ⋅ ⛅ 22 °C

Kilometer: 357

Ein fröhlicher Kinder-Geburtstag mit Noah, ein gemütlicher Abend mit Katharina und Stefan, eine ruhige Nacht vor dem Münsteraner Schloss, ein emotionaler Besuch unserer Hochzeitskirche und eine entspannte Radtour bei bestem Wetter um den Aasee. Alte Heimatgefühle inclusive!Read more

Münster, Muenster, مونستر, Мюнстер, Горад Мюнстэр, Μύνστερ, Munster, מינסטר, ミュンスター, მიუნსტერი, 뮌스터, Monasterium, Miunsteris, Minstere, Минстер, Mönster, 明斯特