Satellite
Show on map
  • Day 3

    Derde dag op de Veluwe

    April 25, 2021 in the Netherlands ⋅ ⛅ 11 °C

    De laatste dag van mijn zwerftocht over de Veluwe. Vandaag loop ik weer terug naar Renkum. Vannacht heb ik beter geslapen, het is was ook minder koud. Wel wordt ik weer vroeg wakker door het gefluit van vogels, maar dat is niet erg. Ik zet koffie en maak een ontbijtje. Daarna de tent afbreken en de spullen inpakken. Rond 9:00 vertrek ik vanaf de camping. De camping ligt op Landgoed Warnsborn en de eerste kilometers gaan dan ook over het landgoed. Vooral over mooie eiken- en beukenlanen en bij de Vijverberg passeer ik een prachtige vijver.

    De wandeling gaat verder over Landgoed Lichtenbeek en ik kom uiteindelijk uit bij de Oorlogsbegraafplaats van Oosterbeek. Het stukje door Oosterbeek is wat minder leuk, maar daarna volgen de bossen van Wolfheze. Ik loop langs de droge beken, een mooi en afwisselend pad. Dit is al weer bekend terrein voor mij, maar het blijft mooi. Zeker het stuk langs de Wodanseiken, waar ik ook even rust. Via de heide loop ik naar Doorwerth, waar de route met een boog om het dorp heen gaat. Bij de stuwwal neem ik de Italiaanseweg naar beneden. Ik ga weer even pauzeren en zet een kop koffie. Het is druk met fietsers, die de weg naar boven nemen.
    Read more