Satellite
Show on map
  • Day 3

    Wandeling naar twee berghutten bij Vent

    July 27, 2021 in Austria ⋅ ☁️ 7 °C

    Ik heb vannacht alweer niet zo goed geslapen en ben regelmatig wakker. Toch ga ik op tijd mijn bed uit. Omdat het weer er goed uitziet, plan ik weer een flinke tocht. Van de buren op de camping heb ik wat tips gekregen en vandaag ga ik bij Vent lopen. Vent ligt aan het einde van het Ventertal, een zijdal van het Ötztal.

    Na het ontbijt rijd ik naar Vent van waaruit ik een rondje loop naar twee hutten. De wandeling begint rustig door het mooie groene dal van de Rofenache, waarbij het pad langzaam omhoog gaat. Maar uiteindelijk moet er natuurlijk geklommen worden, dus als het pad afbuigt en een zijrivier volgt, loopt het pad steiler omhoog. De route volgt grotendeels de rivier. Na verloop van tijd begint het ook wat te regenen, maar gelukkig niet zo veel. Uiteindlijk zie ik de Vernaghütte liggen. Als ik de rivier ben overgestoken, moet ik nog wel een heel klimmetje maken en na ongeveer 3 uur lopen ben ik bij de hut. Door het slechtere weer helaas niet op het terras, maar binnen in de hut waar het ook heel gezellig is. Ik neem goulashsoep met worst en brood als lunch.
    Read more