Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 5

    En weer terug naar Echternach

    26 September 2021, Luxembourg ⋅ 🌧 17 °C

    Ik heb slecht geslapen vannacht, er was veel lawaai op de camping en ik lag wat schuin op de grond. Ik eet een paar crackers als ontbijt en pak alles weer in. Om 8:30 vertrek ik van de camping. Het is vandaag de laatste dag en een korte wandeling. Ik begin weer bij de route waar ik gestopt was en loop door de bossen om Berdorf heen. Het is al meteen heel mooi met veel rotspartijen waar je over, onder of door moet. En het is nog heerlijk rustig in de vroege morgen.

    Voorbij Berdorf kom ik bij de Hohllay-grot, een holle rots die ontstaan is door uitgravingen om molenstenen van te maken. Daarna volg je een mooi dal met riviertje, maar daar staat nu helaas geen water in. Ik loop verder richting Echternach en kom nog door de Gorges du Loup, een prachtige kloof met hoge rotswanden. Altijd indrukwekkend om te zien. Van daaruit daal ik af naar Echternach. Ik loop naar de markt en basiliek waar de trail begon. De klokken van de basiliek luiden hard, en ik zie dat maar als beloning voor het volbrengen van de tocht. Bij een ijssalon drink ik koffie met een chocoladetaart. Voordat ik naar huis rijd, ga ik nog even naar de supermarkt en benzine tanken. Rond 16:30 ben ik weer thuis.
    Baca lagi