Satellite
Show on map
  • Day 8

    De lange beklimming naar Cabane d'Orny

    July 25, 2022 in Switzerland ⋅ ☀️ 18 °C

    Gelukkig heb ik vannacht al iets beter geslapen. Ik zet koffie en eet een stokbroodje. Daarna ga ik de tent inpakken. Rond 7:30 uur vertrek ik en loop het eerste stuk over breed pad langs de rivier. Op een gegeven moment wordt het pad smaller en volgt de bergwand door het bos. Het is een mooi pad met zo nu en dan een uitzicht over de groene valleien. De grillige alpenreuzen van de afgelopen dagen zie je hier niet meer. Ik kom uit bij het dorpje Praz-de-Fort. Daar staat een leuk tentje op een grasveld waar je koffie kunt drinken. Ik neem er een chocoladecake bij, die erg lekker is.

    Daarna begint de lange beklimming naar Cabane d’Orny. Het eerste stuk is asfalt en dat is niet heel bijzonder, maar het loopt wel lekker door. Na ruim een uur asfalt ga ik over een smal pad de bossen in. Het eerste stuk is meteen heel steil en ik moet dan ook regelmatig op adem komen. Het pad wordt wel steeds mooier en loopt door een bos met veel bessenstruiken. Ik rust even uit en eet brood met worst en geniet van de stilte. Ik loop weer verder en na een tijdje kom ik boven de boomgrens en loop ik weer in een open landschap in de zon. Er zijn daar opvallend veel vlinders, krekels en sprinkhanen. Het is wel behoorlijk warm en gelukkig kan ik bij een rivier mijn flessen met water bijvullen. Dat is wel even spannend want de rivier stroomt erg hard, hier kun je geen foutje maken.
    Read more