Switzerland
Valais

Top 10 Travel Destinations Valais

Amazing day with beautiful company

March 8 in Switzerland ⋅ ⛅ 2 °C

So today my beautiful friend Cass & I went to the top of Gornergrat mountain alongside the mighty Matterhorn in Zermatt & went sledding down the slopes.. it was so incredibly fun & absolutely stunning! 🙏❄️💖🏔Read more

Top of the world

March 11 in France ⋅ ☁️ 3 °C

Oh my god. 2100metres, climbed to the summit after last lift up & sat in the sun atop the Swiss alps above the clouds! Avalanche warning 4/5 but had to be done. Then we shredded all the way down... Kaz smoked it, first day on the pow pow epic!Read more

Magic scenery ☀️

March 11 in Switzerland ⋅ ☁️ 5 °C

Following an epic day on the slopes we had this delightful drive home.. the sun shining on the snow capped mountains looked like gold topped mountains, we were in absolute awww & feeling very blessed..Read more

Journal de bord n°4 : Zermatt

August 20 in Switzerland ⋅ ⛅ 16 °C

Nous avons passé 3 jours (du 18 au 21) dans cette "station huppée" telle qu'elle est décrite sur Google.
    C'est un magnifique village où les voitures sont interdites : calme garanti.
    La vallée de Zermatt culmine à 1600 mètres environ, on a perdu presque 15 degrés et ça nous a fait du bien.

De ce village on peut admirer l'incroyable Mont Cervin qui se distingue par sa forme et son sommet glacé, enneigé. Au sommet, l'altitude est de 4 478m. Son image est utilisé sur les emballages du Toblerone. Il est splendide et impressionnant.

On a fait des randonnées dont une qui nous a menée jusqu'aux Gornerschlucht, des gorges impressionnantes, puis jusqu'au pont suspendu de Furi qui surplombe ces mêmes gorges : sensations fortes garanties.
    On a eu un gros coup de cœur sur ce village, on s'y est senti apaisés, sereins, heureux. C'est l'effet de la montagne.

Pour notre dernier soir, on s'est offert une fondue suisse (vacherin, Gruyère) excellente, dans un petit restaurant où nous avons rencontré un couple adorable avec lequel on a parlé toute la soirée, on espère les recroiser un jour.

À retenir :
    - La vie y est chère, on va pas le dire à chaque fois : c'est la Suisse. Mais quand même, une combinaison de ski à 10 000 CHF (plus de 9 000€)!
    - Les suisses sont vraiment sympa (en tout cas ceux qu'on a croisé)
    - La montagne ça vous gagne
    - Dans la vallée de Zermatt il y a la passerelle suspendue la plus longue du monde (près de 500m)
    - Les Zermattois parlent l'allemand

On espère y revenir un jour, et voir la neige sur les montages...

Tag 3 Zwischbergen - Rifugio Gattascosa

September 8 in Italy ⋅ ☀️ 15 °C

Wir sind in Zwischbergen früh am Morgen aus den Zelten aufgestanden. Als wir uns mit dem Frühstück gestärkt hatten, sind wir steil hoch und an viel Bergseen vorbei zum Mittagessen am Tschawinersee gelaufen. Wir haben extra Bratwürste, Schoggibananen, Holz und einen Rost hochgetragen.
    Beim Mittagessen hatten Gina, Larissa, Leonie, Lynn und Jael die Idee Baden zu gehen mit den Kleidern. Und die Jungs wollten lieber Steine in den See rollen. Als wir gegangen sind, waren wir alle nass weil ein Teil der Schüler Steine in den See werfen mussten. Mit einer Bratwurst im Magen, sind wir über Stock und Stein zu unserem Schlafplatz, dem Rifugio Gattascosa gelaufen.
    Nachdem wir die Zimmer bezogen haben sind wir nochmals in einem Bergsee baden gegangen und haben mit dem Hund Zoe gespielt. Das Znacht war sehr lecker: Suppe, Polenta und Fleisch. Wir machten nch ein Spiel und Marina las uns vom Buch "Mein Name ist Eugen" vor. Danach sind wir vollgegessen ins Bett gefallen.
    Jael und Larissa

Auf zum Grimselpass!

September 7, 2019 in Switzerland ⋅ ☁️ 4 °C

Das Furkajoch ist geschafft! Da hab ich mir gedacht ich bin der letzte und fahre und fahre und fahre... Weit und breit niemand von uns zu sehen!

Tatsächlich war ich aber der erste und hab dann beim Gletscherhotel auf meine Gang gewartet.Read more

Dag 6: terug wat rusten

August 7 in Switzerland ⋅ 🌙 11 °C

Vandaag zat ik in een tweestrijd: het was de laatste dag dus wilde er nog alles uithalen, maar mijn lichaam wilde niet mee. Dus besluiten we het toch rustig aan te doen. In de voormiddag deden Gilles en ik wat winkeltjes en wandelden we nog eens door het dorpje. Weeral prachtig weer dus zochten we met onze voetjes verkoeling in een bergwaterbron, speciaal ontworpen voor betere circulatie, tegen hoofdpijn etc.
    In de namiddag waagden Filip, Gilles, Cederic en Julie zich aan het avonturenpark. Aangezien, zoals ik al zei, mijn lichaam niet meer mee wilde besloot ik om vanuit de zijlijn toe te kijken.
    's Avonds ons laatste avondmaal en allemaal inpakken om morgenvroeg te vertrekken aan de terugreis.

Dag 3: Dan toch trottinettes

August 4 in Switzerland ⋅ ⛅ 7 °C

Vandaag terug beter weer! In de voormiddag besloten we dan ook om weer de lift naar Hannig te nemen en met de trottinettes naar beneden te gaan. Het was toch wat eng met zowel losliggende als uitstulpende stenen op het pad waardoor mijn handen in kramp geraakten van het remmen.
    Ondanks het betere weer, bleven er wat wolken hangen in de bergen. Toch namen we de liften naar Längfluh om daar naar het uitzicht en de gletsjer te gaan kijken. Natuurlijk hadden we weer pech en konden we beiden niet zien door de mist. We namen dan ook snel de lift naar beneden. Julie, Cederic en Filip besloten om al naar het appartement te gaan. Ellen, Gilles en ik liepen van Spielboden (een lift iets onder Längfluh) terug naar het dorp. Het was een avontuurlijke wandeling met klauteren over rotsen.
    De dag sloten we af met kaasfondue.

Dag 4: klimmen en klauteren

August 5 in Switzerland ⋅ ☀️ 9 °C

's Ochtends stond ik op, overal stijf! Maar ik had nog een heel intense dag voor de boeg. In de namiddag werden Filip, Gilles en ik verwacht om een begeleide tour langs de rivier te doen. Gilles en ik besloten om in de voormiddag dan toch nog even te gaan wandelen. Niks te geks want de namiddag werd al vermoeiend. We besloten om van Spielboden naar Längfluh boven te wandelen, das ni zo ver dachten we. Fout gedacht... Het was een sterke klim op 3000 meter hoogte, dus voldoende lucht krijgen was al een uitdaging. Gelukkig was het vandaag blauwe hemel, volle zon en geen wolkje te bespeuren. Dus nu konden we wel genieten van het uitzicht met de gletsjer.
    Eenmaal boven was ik helemaal uitgeput, maar 1,5uur later moest ik weer paraat staan.
    De tocht in de namiddag was via de rivier van Saas-Fee naar Saas-Grund wandelen. Veel wandelen was er echter niet aan. We kregen een veiligheidsbroekje aan om ons vast te hangen aan de ijzeren kabels. De tocht was namelijk niet door de rivier, maar langs de steile rotsen ernaast. We kwamen langs ladders, over balken en ook regelmatig een deathride.
    Indrukwekkende dag en morgen staat er weer een stevige wandeling op de planning!

Stunning Zermat!!

March 7 in Switzerland ⋅ ☁️ -4 °C

A full moon welcomed me to Zermatt to visit my friend Cass, we went to a cool bar, with awesome tunes & drank, talked & laughed until 5am.. I friggin LOVE this place!! ❤️

Canton du Valais, Wallis, Valais, Vallese, 발레 주, Vallais